Модната марка Levi Strauss & Co. заяви, че използването на изкуствен интелект във важни области като ценообразуването ѝ е помогнало да увеличи ръста на приходите си и да подобри маржовете си, пише Wall Street Journal.
Един от ключовете за тези усилия е огромнaта база данни, която компанията е изградила върху Google Cloud на Alphabet, твърди главният стратег и директор по изкуствения интелект на Levi Strauss Катя Уолш. Базата включва информация за запасите и продажбите в магазините на компанията, както и за тези в част от магазините, управлявани от други търговци на дребно, допълва тя.
Базата данни включва информация, която купувачите споделят с компанията. Освен това съдържа редица външни данни, извлечени от публични и частни източници, които проследяват моделите и поведението на потребителите при покупка, прогнози за времето, икономически тенденции и други.
По думите на Уолш всичко това е много важно при внедряването на корпоративните възможности в сферата на изкуствения интелект на Levi Strauss. Прилагането на машинно обучение и автоматизация на данните е помогнало на компанията да подобри персонализирането на потребителския маркетинг, да взима информирани ценови решения, да предвижда търсенето и да оптимизира процесите.
Фирмата ползва машинно обучение, което автоматично да разпознава модели на поведение и да прави прогнози, твърди Уолш.
Например системата е установила, че конкретна тениска от по-плътна материя е станала популярна сред жените в Китай. Компанията е обмисляла да премахне продукта, но анализът я е убедил, че трябва да продължи да го предлага в азиатската страна, където продажбите са останали високи.
Levi Strauss не би могла да забележи подобни тенденции без машинно обучение, като се има предвид обемът на продуктите, които компанията продава онлайн и в около 50 хил. магазина в над 110 държави, посочва Уолш.
Освен това фирмата използва базата си данни и машинното обучение, за да подкрепя решенията си, свързани с ценообразуването и доставките, включително кои са най-добрите места, от които да доставя продуктите си. Това помага на компанията да управлява по-добре инвентара в магазините си и да контролира разходите за доставки, но също така води до по-бързо получаване на продуктите от клиентите.
„Изкуственият интелект играе значителна роля“, твърди Уолш. Приложението му за ценнобразуването „ни позволи да не правим толкова големи намаления, каквато беше практиката ни преди“.
Изкуственият интелект е дал на компанията нова възможност да таргетира по-точно клиентите си, а по този начин и да увеличи приходите си, коментира Уолш.