Високите приходи от продажби на компанията за модни стоки Ralph Lauren за последното тримесечие не успяха да успокоят инвеститорите, които се притесняват, че фирмата се възстановява прекалено бавно от Covid кризата, пише Bloomberg.
Цената на акциите на компанията се понижи с близо 6,7% по време на търговията в Ню Йорк – най-големият спад в рамките на ден от 20 май. Стойността на книжата е нараснала с 25% тази година до края на борсовия ден в понеделник, изпреварвайки ръста на S&P 500.
По-рано компанията отчете тримесечни приходи, които надминаха средната прогноза на анализаторите. Въпреки това управляващият директор на GlobalData Нийл Сандърс заяви, че макар приходите да са нараснали, това е на база на 30-процентния спад през миналата година.
Както се очакваше, продажбата на бранда Club Monaco по-рано тази година и на нарочното оттегляне от продажбите в някои универсални магазини и аутлети подкопа приходите. „Но дори и когато това бъде взето предвид, Ralph Lauren все още се представя по-слабо спрямо пазара на двугодишна база“, коментира Сандърс.
Резултатите на Ralph Lauren подчертават напредъка, който брандът е постигнал в опитите си да се възстанови от годините на големи понижения през последното десетилетие, които свиха приходите и повлияха зле на привлекателността на марката сред високия клас купувачи. Но компанията напредва по-бавно от някои от своите конкуренти във възстановяването си от пандемията, което попари част от инвеститорския оптимизъм.
Главният изпълнителен директор Патрис Луве обаче заяви, че компанията е надминала своите очакванията и е постигнала успех в привличането на нови клиенти и в увеличаването на цените през последното тримесечие. Това я е накарало да повиши прогнозата за годишните си приходи.
RL
Ralph Lauren се фокусира върху по-младите клиенти, които са готови да платят пълната цена за нейните продукти, посочва в интервю Луве. „Ще заложим на това“, коментира той.
За второто си фискално тримесечие Ralph Lauren отчете 14% ръст на средната цена, на която продава стоките си – внимателно следена от инвеститорите метрика. Това представлява крачка напред към изпълнението на дългогодишната мисия на компанията да се възстанови от имиджа си на фирма, предлагаща големи намаления.
Производството в заводите във Виетнам набира инерция, след като фабриките трябваше да бъдат затворени заради нови огнища на Covid-19. Луве твърди, че очаква производството там и в други страни, където компанията прави дрехи, да се върне към нормалното си ниво в началото на 2022 г. Логистичните предизвикателства, свързани с превозването на стоките, обаче вероятно ще продължат до края на следващата година, смята той.
„Чувстваме се добре позиционирани за празниците“, коментира Луве.