VF Corp, производителят на маратонките Vans, не успя да отговори на очакванията на Wall Street за тримесечните си приходи и печалба, след като се сблъска със забавяне на продуктите си заради проблемите с веригите на доставките и спирането на производството във Виетнам, предава Ройтерс.
Цената на акциите на базираната в Денвър компания се понижи с 8,1% до 68,05 долара за брой преди началото на борсовия ден.
Новият ръст на заразените с делта варианта на Covid-19 доведе до спиране на работата на заводите във Виетнам от средата на юли, принуждавайки производителите на модни стоки да останат без производство или да работят със значително по-малко служители.
Тъй като страната служи като основен център за производство на редица брандове, включително VF, Nike и Adidas, спирането на заводите заплаши да засегне компаниите по време на натоварения сезон за пазаруване по празниците.
Маржовете на производителите на дрехи и обувки са под натиск, тъй като компаниите се борят с нарастващите разходи и по-високите цени за суровини като петрол и памук.
Миналия месец Nike подсказа за забавяне на продуктите за празниците заради проблемите с веригите на доставките и заяви, че ще са ѝ нужни няколко месеца, за да върне производството си във Виетнам до пълния му капацитет. В страната се правят около 50% от обувките на компанията.
В четвъртък Crocs обяви, че планира да прехвърли част производството си от Виетнам в Китай, Индонезия и Босна. Компанията за обувки по-рано планираше 70% от продукцията ѝ да дойде от Виетнам тази година.
VF, която притежава марките Timberland и The North Face, произвежда около четвърт от продуктите си във Виетнам, като по-силно засегнат от това е водещият бранд Vans, обявиха анализаторите на Cowen по-рано този месец.
Общите приходи на компанията нараснаха с 23% до 3,20 млрд. долара през второто тримесечие, в сравнение прогнозата за 3,50 млрд. долара по данни на Refinitiv.
На коригирана база VF е спечелила 1,11 долара на акция, под прогнозата за 1,15 долара на акция.