IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новите тенденции в денима подкрепиха резултатите на Levi Strauss

Растежът е свързан и с покупките за новата учебна година

12:24 | 07.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Bing Guan/Bloomberg</em></p>

Снимка: Bing Guan/Bloomberg

Производителят на деним Levi Strauss & Co. отчете печалба и приходи за третото фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите, след като потребителското търсене е нараснало заради новата учебна година, а купувачите искат да са в крак с най-новите тенденции в денима, пише CNBC.

Цената на акциите на компанията нарасна с повече от 2% по време на следборсовата търговия в Ню Йорк благодарение на новините.

Въпреки че много компании за облекло са засегнати от проблемите с глобалната верига на доставките, Levi се справя сравнително добре благодарение на диверсифицираното си производство. Под 4% от глобалния ѝ обем от стоки идва от Виетнам, твърди компанията. Заводите там бяха силно засегнати от периодични затваряния по време на пандемията.

„Нашата верига на доставките наистина е източник на конкурентно предимство“, коментира главният изпълнителен директор Чип Бърг.

Нетната печалба на компанията за третото тримесечие е нараснала до 193 млн. долара, или 47 цента на акция, спрямо 27 млн. долара, или 7 цента на акция, година по-рано. Като се изключат еднократните ефекти, Levi Strauss е спечелила по 48 цента на акция. Анализаторите очакваха 37 цента на акция.

Приходите са се увеличили с 41 на сто до 1,5 млрд. долара от 1,06 млрд. долара година по-рано. Това леко надхвърля прогнозата за 1,48 млрд. долара.

Бърг твърди, че Levi е понесла удар от близо 10 млн. долара по приходите си заради проблемите с веригата на доставки.

Приходите от продажби на едро са нараснали с 45% на годишна база, подкрепени от голямото търсене в Съединените щати и Европа. Продажбите до крайни потребители са скочили с 34% спрямо нивата от 2020 г., а спрямо две години по-рано повишението е с 3%, тъй като повече хора посещават физическите магазини на компанията.

Дигиталните трансакции бележат ръст от 10% спрямо година по-рано и 76% спрямо две години по-рано. Те представляват около 20% от общите продажби на Levi.

Компанията посочва, че печалбата ѝ е била подкрепена от факта, че Levi продава повече продукти директно на потребителите на пълната им цена вместо да разчита на промоции.

Продължаващата пандемия все още държи част от магазините по света затворени. Levi обяви, че близо 10% от управляваните от нея търговски обекти са били затворени през последното тримесечие. Те се намират предимно в Азия. Около 4% остават затворени, посочва още тя.

За четвъртото тримесечие Levi очаква 20 до 21 процента ръст на приходите на годишна база, докато анализаторите прогнозират 22%. Компанията предупреди, че прогнозата ѝ предполага, че здравната криза няма да се влоши значително.

Levi смята, че печалбата ѝ за настоящото тримесечие ще е между 38 и 40 цента на акция на коригирана база, докато според анализаторите тя ще е 40 цента на акция.

За цялата година Levi очаква коригирана печалба в диапазона 1,43-1,45 долара на акция, над консенсусната прогноза на Wall Street за 1,33 долара на акция. Приходите ще нараснат с 27% на годишна база според компанията, доближавайки се до нивата от 2019 г.

„Очакваме празничният сезон да е много добър“, обяви Берг.

Освен това компанията заяви, че бордът ѝ е одобрил нова програма за обратно изкупуване на акции за 200 млн. долара през последното тримесечие.

Стойността на книжата на Levi е нараснала с около 21% от началото на годината, с което пазарната капитализация на компанията достига 9,76 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още