IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Глобалните вериги на доставка вече не са на мода

Модната индустрия се насочва към по-локален подход в опит се да се справи с настоящите предизвикателства

17:10 | 30.09.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Снимка: Bloomberg

Gap твърди, че също инвестира във въздушен транспорт, докато се бори със забавени доставки на стоки заради затварянето на фабрики и задръствания на пристанища.

Това обаче не е евтино. Експедирането на цял океански контейнерен товар със стоки по въздух е над осем пъти по-скъпо, а по-малките пратки са пет до шест пъти по-скъпи от сегашните тарифи на океанските товари, твърди Джуна Левин, ръководител изследвания в глобалната платформа Freightos.

Търговците на дребно се стремят да използват опцията по въздух само за по-малки и по-високомаржови продукти, като облекло, компютри и по-малки стоки за бита, сочат данни на британската Cargo Facts.

Има и други фактори, които играят роля за отдръпването от Азия.

Още преди Covid-19 нарастващите разходи за труд в региона изтриваха нискотарифния блясък на западните брандове.

Реалните заплати по света нараснаха с между 1,6% и 2,2% през четирите години преди пандемията, а ръстът в Азиатско-Тихоокеанския регион и Източна Европа изпревари този в останалите части на Европа и Северна Америка според данни от доклад на Международната организация на труда.

„Разликата в разходите значително се смали“, твърди Лоренцо Новела, директор в AlixPartners в Милано.

Изпълнителният директор на Benetton Ренон твърди, че клиентите вече поставят приоритет на качеството пред цената.

„Надпреварата сред компаниите за облекло за най-ниските цени днес изглежда на второ място. Потребителите са по-внимателни към качеството и искат дрехите им да издържат по-дълго“, допълва той.

За семейната компания Benetton, базирана в североизточния регион Венето в Италия, промяната в производството е част от стремежа за връщане към рентабилността. Веригата, която вече включва 4000 магазина, 1500 от които директно се притежават от компанията, а другите – от франчайз, отчиташе загуба през последните осем години.

Опитите да за преобръщане бяха възпрепятствани от пандемията, въпреки че Ренон твърди, че групата е уверена, че може да има „много добра Коледа“ и скоро да се завърне към успеха.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още