Модни марки като Benetton се отдръпват от световните вериги на доставка и евтините производствени центрове в Азия – промяна, която може да се окаже трайно наследство от пандемията на Covid-19, пише в анализ Ройтерс.
Италианската Benetton прехвърля производството си по-близо до дома, засилвайки го в Сърбия, Хърватия, Турция, Тунис и Египет, а целта ѝ е да намали наполовина производството в Азия от края на 2022 г., обяви главният изпълнителен директор Масимо Ренон.
Ренон разкри повече за процесите, които стоят зад тенденция, засягаща голяма част от индустрията, тъй като натоварените вериги на доставките доведоха до увеличаване на разходите и времето за доставка, подкопавайки бизнес модела, който беше популярен през последните 30 години.
„Стратегическо решение е да има по-голям контрол върху производствения процес, а също и върху транспортните разходи“, коментира той и добавя, че групата вече е изместила над 10% от производството си извън страни като Бангладеш, Виетнам, Китай и Индия тази година.
„В момента един контейнер за доставка, който преди струваше 1200-1500 долара, може да струва 10 хил. до 15 хил. долара, бе сигурна дата за доставка“, посочва Ренон.
Десеткратният скок на разходите за морски превоз се дължи на недостиг на налични кораби, тъй като много от тях бяха на празен ход по време на пандемията, съчетано с нарастващото потребителско търсене, допълва Ренон, чиято компания прави повечето си продажби в Европа, но прехвърли производството си в страни с по-ниски заплати в началото на хилядолетието.
Този проблем с корабоплаването разтърсва няколко компании в сферата на облеклото, но и по-широката индустрия за потребителски стоки. Hugo Boss също се стреми да доближи производствените си операции до своите пазари, докато Lululemon, Gap и Kohl’s твърдят, че ще разчитат на по-скъпия въздушен транспорт, за да избегнат изчерпване на наличностите през празничния сезон.
Ренон, който пое ръководството на Benetton миналата година, е изправен пред задачата да съживи компанията, която си създаде име през 80-те години с отличителните си ярки цветове.
По думите му дори производствените разходи да останат с 20% по-ниски във Виетнам и Бангладеш спрямо средиземноморските страни, тази полза се компенсира от по-дългите срокове, предизвикани от проблемите с доставките.
„От средно време за изпълнение 4-5 месеца, днес можем да достигнем до 7-8 месеца (от Азия), предвид липсата на кораби“, твърди той.
За сметка на това, когато дрехите се произвеждат в Египет, доставката до складове и магазини в Европа може да бъде съкратена до 2-2,5 месеца, посочва Ренон. В случай на доставка на дрехи от вълна, които се произвеждат в Сърбия и Хърватия, могат да са нужни 4-5 седмици.
В тези страни, както и в Тунис, Benetton планира да увеличи производството в собствените си заводи, докато в Египет и Турция работи с външни доставчици.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините