Продажбите на Gucci се повишиха до над предпандемичните си нива благодарение на интереса към италианската марка от младите потребители
Приходите на Gucci са нараснали с 86% на сравнима основа по време на второто тримесечие, съобщи собственикът Kering, цитиран от Bloomberg. Това е над очакванията на анализаторите за 77%. Представянето на марката подпомогна и увеличението на приходите за тримесечието на цялата група, което се повиши с 11,2% спрямо същия период на 2019 г.
Kering следва LVMH и Richemont, собственика на Cartier, в представянето на силни отчети благодарение на по-заможните потребители, които вече могат да изхарчат натрупаните по време на пандемията средства. Също както и конкурентите си, на Kering помогнаха и базовите ефекти от второто тримесечие на миналата година, когато множество магазини бяха затворени.
„Представянето през първата половина е отлично както при приходите, но също така и от страна на печалбата“, коментира главният финансов директор Жан-Марк Дюпле, отбелязвайки особено доброто представяне в Азиатско-Тихоокеанския регион и Северна Америка. От Kering посочват още, че са уверени в успеха на Gucci, която би могла да подобри дори и още рентабилността си.
Представянето на марката, която чества 100-годишен юбилей, би трябвало да донесе успокоение на инвеститорите, които бяха притеснени от драстичното забавяне в представянето на Gucci миналата година. За сравнение конкурентите от LVMH Louis Vuitton и Hermes се възстановиха бързо веднага след облекчаването на най-строгите блокади.
Въпреки силното представяне на Gucci и други марки от групата също допринесоха силно за общите резултати. Тримесечните продажби на Yves Saint Laurent и Bottega Veneta се повишават със съответно 118,5% и 69% на сравнима основа. Balenciaga и Alexander McQueen също отчитат „изключително представяне“, посочиха от компанията майка.
Макар че 80% от продажбите на Kering идват от продажби в магазини, които тя управлява пряко, друг бързорастящ дял от бизнеса е този в интернет. През първото полугодие приходите от електронна търговия се повишава със 78,5% спрямо година по-рано, посочват още от компанията.
Анализаторите продължават да се чудят дали компанията ще използва финансовата си мощ за придобивания, особено предвид сделките в сектора през последно време.
Сливанията и придобиванията „остават възможност“, заяви Дюпле, като по думите му компанията търси сделки, които да „имат смисъл“ с нейната стратегия.