Gap ще затвори всичките си 81 магазина във Великобритания и Ирландия до края на септември и ще премине изцяло онлайн, тъй като марката се адаптира към промените в навиците за пазаруване след пандемията, пише CNN.
Американската компания за модни стоки, която притежава брандовете Old Navy и Banana Republic, заяви, че затварянето на търговските обекти ще засегне оперираните от компанията магазини. Тя допълни, че се планира и продажбата на аутлетите ѝ във Франция и Италия.
Промените следват стратегически преглед на европейския бизнес на компанията, който започна миналата година „с цел намиране на нови, по-рентабилни начини“ за обслужване на клиентите в региона, обяви компанията.
През октомври Gap представи тригодишен план за затварянето на стотици магазини в Северна Америка, което се равнява на почти една трета от ритейл отпечатъка ѝ. Подобно на конкурентите ѝ, компанията трябваше да се адаптира към насочването към онлайн търговията, ускорено от коронавирусната пандемия, което отправи предизвикателство пред физическите магазини и допринесе за обявяването в несъстоятелност на утвърдени марки като Brooks Brothers.
Днес Gap обвини „пазарната динамика“ за решението да затвори магазините си във Великобритания и Ирландия, което твърди, че ще се случи на фази до края на септември. Тя отказва да сподели колко работни места ще бъдат засегнати.
„Внимателно преминаваме през процеса на консултации с нашия европейски екип и ще осигурим подкрепа и помощ и помощ при прехода на нашите колеги, докато се опитваме да затворим магазините“, допълва компанията.
Тя твърди, че води преговори с „потенциален партньор“ в Италия и преговаря с Hermione People and Brands, ритейл клон на FIB Group, да поеме магазините на Gap във Франция.
Gap отвори първия си магазин в Лондон през 1987 г., с което направи първата си експанзия извън Съединените щати. В Ирландия пък оперира от 2006 г.