Цената на акциите на Crocs нарасна с повече от 8%, след като производителят на обувки повиши годишната прогноза за приходите си и отчете рекордни приходи за първото тримесечие, пише CNBC.
Главният изпълнителен директор Андрю Рийс заяви, че търсенето на марката Crocs по света е „по-силно от всякога“. Някои наричат Crocs “обувките на пандемията“, тъй като са купувани от търсещите комфорта у дома потребители. Но още преди Covid-19 компанията набираше инерция благодарение на партньорства с известни личности и ограничени бройки модели, направени в сътрудничество с Джъстин Бийбър, Пост Малоун и Приянка Чопра.
Нетната печалба на Crocs за първото тримесечие нарасна до 98,4 млн. долара, или 1,47 долара на акция, в сравнение с 11,1 млн. долара, или 16 цента на акция, година по-рано. Като се изключат еднократните елементи, компанията е спечелила по 1,49 долара на акция. Така значително надмина очакванията на анализаторите за 89 цента на акция, сочат данни на Refinitiv.
Приходите са скочили с цели 64% до 460,1 млн. долара спрямо 281,2 млн. долара година по-рано. Това също надмина прогнозата на Wall Street за 415 млн. долара.
Crocs обяви, че дигиталните ѝ продажби са нараснали със 75,3% и вече достигат 32,3% от приходите в сравнение със същия период на миналата година.
За второто тримесечие Crocs очаква приходите ѝ да нараснат с между 60% и 70% на годишна база.
За годината Crocs очаква приходите ѝ да скочат с 40 до 50 на сто. През февруари компанията прогнозира растеж от 20 до 25 на сто. Анализаторите очакваха 25% повишение.
Въпреки че Crocs твърди, че е набрала особено добра инерция в Северна и Южна Америка и вижда дългосрочни възможности за растеж в Азия, за която твърди, че е вторият по големина пазар на обувки в света.