Продажбите на производителя на чантите Birkin – Hermes, са нараснали с 44% през първото тримесечие, подкрепени от силния ръст в Азия, където приходите почти са се удвоили спрямо година по-рано, след като кризата с Covid-19 отслабна и магазините отново отвориха врати, предава Ройтерс.
Френската група за луксозни стоки, която преодоля по-успешно влиянието на коронавирусната пандемия от своите конкуренти, обяви, че приходите ѝ при постоянни валути са достигнали 2,08 млрд. евро за периода януари-март, надминавайки прогнозата на анализаторите за 24% увеличение.
Приходите в Азия, като се изключи Япония, са скочили с 94 на сто през отчетния период. Конкретно в Китай растежът е значителен. Това, комбинирано с възстановяването в Съединените щати, където приходите от продажби са нараснали с 24%, е помогнало на групата да преодолее спада на продажбите в Европа, свързан с новите блокади за овладяване на вируса.
Ерик дьо Алгуе, изпълнителен заместник-председател на групата за Франция, коментира пред репортери, че ръстът на приходите от продажби през тримесечието не се дължи на големи увеличения на цените, въпреки че Hermes заложи на ценови скок с 1,4% от началото на годината.
По думите му онлайн приходите от продажби са нараснали със 100% и повече във всички региони и вероятно скоро ще надхвърлят 1 млрд. евро.
Силното първо тримесечие на групата, в рамките на което общите приходи от продажби са скочили с 33 на сто спрямо нивата от 2019 г., допълва сигналите за завръщане към доброто представяне на сектора за луксозни стоки. Конкурентите LVMH и Kering също отчетоха повишаване на приходите.
Въпреки това Ерик дьо Алгуе заяви, че е прекалено рано да се прогнозира дали индустрията е преодоляла коронавирусната криза тази година, посочвайки новите притеснения за възможно завръщане на вируса в Япония.