Продажбите на лускозни дрехи и чанти отново са във възход, след като магазините започнаха отново да отварят врати, а ваксинационните кампании набират инерция, макар че новите блокади в Европа все още влияят негативно на продажбите в региона, а международните пътувания продължават да са на пауза, предава Ройтерс.
Приходите на френската компания за луксозни стоки Kering са се повишили с 26% през първото тримесечие на 2021 г., поведени от силното възстановяване на ключовата марка от портфолито ѝ – Gucci, предава Ройтерс.
Същевременно растежът в Азия и Съединените щати е успял да компенсира влиянието на новите блокади заради коронавируса, наложени в повечето части на Европа.
Gucci, която носи малко под 60 на сто от приходите на Kering и 80% от нейната печалба, е записала 24,6% скок на сравнимите приходи. Тя е надминала консенсусната прогноза на анализаторите за 19% растеж.
През 2020 г. Gucci изостана спрямо конкуренти като Louis Vuitton на LVMH и Hermes, което подхрани притесненията, че марката може да губи инерция след пет години на значителен ръст.
Kering обяви, че приходите на групата в Азиатско-Тихоокеанския регион са скочили с 83%, а тези в Съединените щати – с 46%.
Електронната търговия също е нараснала много. Приходите от онлайн продажби вече са 14% от общите.
Другите марки на Kering – Veneta и Yves Saint Laurent, отчитат съответно 25% и 23% ръст на приходите за първото тримесечие спрямо година по-рано, като също са надминали прогнозите, пише Bloomberg.
Bottega Veneta е записала най-доброто си тримесечие в историята си, обяви главният финансов директор Жан-Марк Дюпле. Като цяло „ние сме много доволни от началото на годината“, допълва той.
През първото тримесечие средно 17% от магазините на Kering са били затворени, при 50% затворени в Европа. Този дял се е увеличил този месец заради блокадите във Франция и Италия, допълва финансовият директор.