Британската компания за модни стоки Next отчете наполовина по-малка печалба преди данъци, след като блокадите станаха причина за затварянето на магазините ѝ. Въпреки това фирмата повиши прогнозата си, защото вярва в по-голямото си възстановяване през тази година, предава Ройтерс.
Печалбата преди данъци за годината, завършила в края на януари, е 342 млн. паунда (471 млн. долара). Сумата съответства на очакваното от самата компания, но е под 729-те милиона, генерирани през предходната година.
Тъй като повечето магазини на Next останаха затворени през годината, приходите от продажби на групата спаднаха със 17 на сто до 3,6 млрд. паунда.
И все пак Next показва устойчивост по време на кризата, благодарение на отдавна утвърдените си онлайн операции.
Конкуренти с по-слаб или никакъв онлайн бизнес, най-вече Primark, отчитат значително по-голям срив на приходите.
За първите осем седмици от настоящата фискална година Next заяви, че онлайн продажбите ѝ са били по-големи от очакваното. Те са с над 60% повече спрямо две години по-рано.
Групата повиши прогнозата си за печалба преди данъци за 2021-2022 г. до 700 млн. паунда, спрямо предишна прогноза за 670 млн. паунда.
От началото на 2021 г. книжата на Next записват 11% повишение на стойността. В сряда те приключиха търговията на ниво от 7866 пенса, което оценява бизнеса на 10,4 млрд. паунда.