IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Christian Louboutin продава 24% дял на италианската фамилия Анели

Сделката оценява френската компания на 2,3 млрд. евро

13:15 | 09.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Nathan Laine/Bloomberg</em></p>

Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

Производителят на емблематичните обувки с тънък ток и червена подметка Christian Louboutin продава 24% дял на инвестиционна фирма, контролирана от италианската фамилия Анели – сделка, която оценява френската компания на 2,3 млрд. евро, пише Wall Street Journal.

Exor, контролирана от наследниците на индустриалния магнат Джани Анели, ще платят 541 млн. евро за дела в Christian Louboutin, разкриха двете компании. Брандът е базиран в Париж и има 150 бутика по света.

Сделката дава на едно от най-разпознаваемите имена в света на луксозните обувки капитал за разширяване на операциите, най-вече в Китай. За Exor инвестицията е част от усилията за разрастване в областта на луксозните стоки, коментира говорител на компанията. Фирмата, ръководена от Джон Елкан, внук на Анели, е контролиращ акционер и в компанията за луксозни спортни коли Ferrari.

Френско-египетският дизайнер Кристиан Лубутен основава едноименната марка през 1991 г. в Париж. Малкият салон бързо започва да привлича известни клиенти с елегантните си обувки, а сред феновете се нареждат актрисите Сара Джесика Паркър и Гуинет Полтроу.

Чрез инвестицията за първи път се дава публична оценка на Christian Louboutin, показвайки я като марка от най-висок клас, която все още не е погълната от луксозни конгломерати като LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton или Kering, компанията майка на Gucci. По-рано тази година LVMH сключи най-голямата сделка в историята на индустрията за луксозни стоки, като придоби американския производител на бижута Tiffany & Co. за 15,8 млрд. долара.

„През годините съм се възхищавал на таланта на Кристиан да създаде една от най-страхотните, независими глобални луксозни марки“, коментира Елкан.

Междувременно Christian Louboutin направи експанзия и в други продуктови категории – от мъжко облекло до чанти. Но в сърцевината на бранда остават прословутите обувки в тънък ток и червена подметка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:26 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още