Продажбите на Hermes International скочиха, след като производителят на чантите Birking продължи да печели от утвърдения си имидж на премиум луксозна марка, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са нараснали с 16% през четвъртото тримесечие при постоянни валути, или близо два пъти повече от това, което очакваха анализаторите. Подразделението за кожени стоки е основният двигател зад доброто представяне.
Цената на акциите скочи с близо 8,9% до рекордна стойност в резултат на новината.
Hermes, която е известна и с копринените си шалове, се присъединява към LVMH в отчитането на по-високи от очакваното резултати, след като по време на пандемията купувачите на луксозни стоки насочиха вниманието си към утвърдени премиум марки, включително Louis Vuitton и Dior.
Резултатите контрастират на тези на Gucci на Kering, чиито продажби се свиха през последното тримесечие. За разлика от италианската модна марка, Hermes спечели от силната си потребителска база в европейските страни. За повечето компании за луксозни стоки регионът беше най-зле представящият се, предвид липсата на китайски туристи – купувачите, които помогнаха на растежа на Gucci през последното десетилетие.
Приходите на Hermes за четвъртото тримесечие в Азия са нараснали с около 39% на коригирана база, а тези в Европа са се свили с 9,7%.
Луксозната компания не вижда някакви промени в поведението на китайските купувачи, в сравнение с последните три месеца на 2020 г., обяви председателят Аксел Дюма.
Освен това компанията не планира голямо увеличение на цените тази година – вероятно около 1%, както миналата година.
Годишната оперативна печалба на Hermes е спаднала с 15% до 1,98 млрд. евро, надминавайки прогнозите.
“Hermes потвърди своето превъзходство пред конкурентите си през 2020 г., а намаляването на туристическите потоци беше повече от компенсирано от базата от лоялни клиенти“, твърди анализаторът Дебора Айткен от Bloomberg Intelligence.