Британският търговец на модни стоки Next надмина значително прогнозата за коледните си приходи от продажби, въпреки че блокадите заради коронавируса станаха причина за затваряне на магазини през ноември и в последните дни за пазаруване на декември. Всичко това доведе до поредно повишаване на прогнозата за печалбата, предава Ройтерс.
Книжата на компанията повишиха стойността си с 9% до петгодишен връх от 75,22 паунда.
Next, която се радва на повишено търсене на детски дрехи и домашно облекло по време на пандемията, твърди, че приходите от продажби на стоки на пълните им цени са спаднали с 1,1% през деветте седмици до 26 декември спрямо година по-рано, надминавайки прогнозата за 8% спад, дадена през октомври.
Главният изпълнителен директор Саймън Уолфсън твърди, че онлайн операциите са се справили с нарасналото търсене, след като повече от половината от продажбите, които биха били направени в магазините през ноември, са се прехвърлили онлайн.
„Бяхме изненадани, че бизнесът се справи толкова добре въпреки ноемврийската блокада“, коментира той в интервю. „Нашите операции успяха да отговорят на търсенето – нещо, за което се притеснявахме през октомври“.
Компанията вече няколко пъти повиши прогнозата си, откакто пандемията започна. През април тя прогнозира 35% спад на годишните си приходи от продажби и нулева печалба преди данъци, а сега наблюдава 16% спад на продажбите и печалба преди данъци в размер на 370 млн. паунда.
Next спечели от отдавна развитите ѝ онлайн операции, които регистрираха 38% повишение на продажбите при пълни цени през четвъртото тримесечие до 26 декември.
Конкурентите с по-слаби или никакви онлайн операции, и по-специално Primark на AB Food, имат по-голям спад на продажбите.
Последното повишение на прогнозата на Next е четвъртото ѝ за пет месеца, а две еднократни събития, включително 12 млн. паунда от допълнителната седмица на търговия, доведоха до нова прогноза за печалбата преди данъци – 324 млн. паунда за годината, която ще приключи през януари.
Волфсън твърди, че около половината от загубените продажби в магазините ще мигрират онлайн по време на новата блокада във Великобритания, която ще продължи до края на фискалната година и ще обхване и началото на следващата.
„Това може да е амбициозно“, коментира той, но всички складове на Next вече работят със специални протоколи, целящи предпазване на служителите от Covid-19.
За фискалната 2021-2022 г. компанията има основен сценарий, който предвижда по-слабо представяне през първата половина на годината и възстановяване през втората, като прогнозата е, че приходите от продажби ще са като тези за 2019-2020 г., а печалбата преди данъци ще е 670 млн. паунда.