Модният бранд Gucci ще отвори два магазина в онлайн платформата на Alibaba за продажба на луксозни стоки. Ходът подчертава важността на китайския пазар за високия клас марки, които търсят възможност да се справят със спада на приходите, причинен от коронавирусната пандемия, предава Ройтерс.
Gucci, двигателят на печалбата на френската Kering, е едно от най-престижните имена, които се присъединяват към платформата TMall Luxury Pavilion, която беше създадена през 2017 г., а сега предлага продукти от над 200 бранда – от модни стоки до висок клас коли.
Първият флагман магазин на Gucci, продаващ колекции от модни и кожени продукти, ще бъде пуснат на 21 декември, обявиха двете компании в общо изявление от днес.
Вторият магазин, фокусиран върху продукти за красота, ще бъде отворен през февруари 2021 г. и ще бъде управляван от Coty, партньор на Gucci, който притежава лиценз за целта.
Китай, където потребителите пазаруват много повече през мобилни приложения, отколкото тези в Съединените щати и Европа, е лъч светлина за марките за луксозни стоки тази година, тъй като продажбите в страната започнаха да нарастват след вдигането на блокадата през пролетта.
Китайските потребители вече генерираха около 35% от всички покупки на луксозни стоки преди пандемията, а сега се очаква да отговарят за близо половината от глобалните продажби на висок клас дрехи, чанти и бижута до 2025 г. според консултантската компания Bain.
Луксозните марки, които не бяха толкова ентусиазирани към идеята да продават продуктите си онлайн, бяха принудени от пандемията да насочат по-голямата част от бизнеса си към мрежата. Освен това вече се насочват към по-млади потребители, които се очаква да стоят зад възстановяването след Covid-19.
Gucci има собствен китайски уебсайт – Gucci.cn. и присъства във всички големи социални мрежи в страната, включително в Weibo и WeChat.
Alibaba твърди, че Tmall Luxury Pavilion има база от 750 млн. потребители.