Германският производител на спортни стоки Adidas обяви, че обмисля стратегически опции, включително потенциална продажба, за Reebok. Това е случва 15 години, след като компанията купи фокусирания върху Съединените щати бранд, предава Ройтерс.
Решението ще бъде обявено на 10 март, когато компанията официално ще представи новата си стратегия, разкри Adidas.
Компанията придоби базираната в Босън Reebok през 2005 г. за 3,8 млрд. долара, но липсата на напредък в преобръщането на бизнеса ѝ доведе до непрестанни призиви от инвеститорите за раздяла с бранда.
Тя може да е привлекателна цел за компания за дялово инвестиране или за друг по-малък търговец, който да я използва както направи Adidas, за да навлезе на американския пазар, твърди Майкъл Фахърти, портфолио мениджър в Seilern Investment Management, който е инвеститор в Adidas и Nike.
Adidas твърди, че стратегическите алтернативи, които обмисля, включват както потенциалната продажба на Reebok, така и марката да остане част от компанията.
По думите на Колин Уонг, портфолио мениджър в Mawer Investment Management (акционер в Nike), част от потенциалните възможности за Adidas включват отделянето на Reebok в отделна публична компания или продажбата на бранда на компания за дялово инвестиране, друг голям търговец на спортни стоки на дребно или играч, работещ с много марки, като VF Corp.
Нетните приходи от продажби на Reebok спаднаха със 7% през третото тримесечие на 2020 г. до 403 млн. евро, след като се сринаха с повече от 44% през предходното тримесечие. През 2019 г. Adidas отписа почти половината от стойността на Reebok спрямо 2018 г. до 842 млн. евро.
Скорошни партньорства с известни личности като Cardi B и подновения фокус върху дамското облекло позиционираха по-добре компанията, твърди Джесика Рамирес, ритейл анализатор в Jane Hali & Associates.
По-рано през ноември Adidas заяви, че очаква спад на общите приходи от продажби за последните три месеца на годината, след като повторното налагане на блокади в Европа вероятно ще попари ефекта от връщането към растежа в Китай и голямото търсене на стоки за бягане и продукти по дизайн на певицата Бионсе.