Tiffany & Co., която беше придобита от френския гигант за луксозни стоки LVMH, надмина очакванията на Wall Street за тримесечната печалба. Американският производител на бижута печели благодарение на 70-процентния ръст на продажбите си в Китай и на възстановяването на търсенето на вътрешния ѝ пазар, предава Ройтерс.
Резултатите предвещават добър празничен сезон за компанията и други търговци на луксозни стоки на дребно, които бяха силно засегнати от пандемията. Освен това подчертават нарастващото значение на продажбите в континенталната част на Китай, за да се компенсира зависимостта от туризма, особено от китайските туристи, които преди активно пазаруваха от модни центрове като Милано и Париж.
„Имахме силно трето тримесечие..., което говори за особената сила на бранда Tiffany и ни дава увереност в момент, в който навлизаме във важния празничен сезон“, коментира главният изпълнителен директор Алесандро Болиоло, който подсказва за „успешно завършване на сливането с LVMH в началото на 2021 г.“.
Tiffany и LVMH влязоха в горчива съдебна схватка миналия месец и в крайна сметка се съгласиха да сключат нова сделка, в рамките на която френската фирма купи американската на по-ниска цена – 15,8 млрд. долара, т.е. с намаление от 425 млн. долара.
Tiffany обяви, че продажбите ѝ в Азиатско-Тихоокеанския регион са нараснали с 30%, а тези в Северна и Южна Америка са се свили с 16% (значително по-малко спрямо 46-процентния срив от предходното тримесечие).
Tiffany прогнозира нисък до среден едноцифрен спад на приходите за празничното тримесечие, докато анализаторите смятат, че той ще е около 3%. Освен това тя очаква висок едноцифрен процент увеличение на печалбата за текущото тримесечие.
Здравната криза принуди базираната в Ню Йорк компания да инвестира в онлайн бизнеса си и да въведе услуга за прибиране на поръчки от определени магазини. Това помогна онлайн продажбите ѝ да скочат с 92% през тримесечието.
Като се изключат някои елементи, Tiffany е спечелила по 1,11 долара на акция, което е значително над средната прогноза за 66 цента на акция.
Нетните приходи от продажби на компанията са спаднали с около 1% до 1,01 млрд. долара през третото тримесечие, което завърши на 31 октомври, но са над средната прогноза за 980,71 млн. долара, сочат данни на Refinitiv.