Tiffany & Co., която беше придобита от френския гигант за луксозни стоки LVMH, надмина очакванията на Wall Street за тримесечната печалба. Американският производител на бижута печели благодарение на 70-процентния ръст на продажбите си в Китай и на възстановяването на търсенето на вътрешния ѝ пазар, предава Ройтерс.
Резултатите предвещават добър празничен сезон за компанията и други търговци на луксозни стоки на дребно, които бяха силно засегнати от пандемията. Освен това подчертават нарастващото значение на продажбите в континенталната част на Китай, за да се компенсира зависимостта от туризма, особено от китайските туристи, които преди активно пазаруваха от модни центрове като Милано и Париж.
„Имахме силно трето тримесечие..., което говори за особената сила на бранда Tiffany и ни дава увереност в момент, в който навлизаме във важния празничен сезон“, коментира главният изпълнителен директор Алесандро Болиоло, който подсказва за „успешно завършване на сливането с LVMH в началото на 2021 г.“.
Tiffany и LVMH влязоха в горчива съдебна схватка миналия месец и в крайна сметка се съгласиха да сключат нова сделка, в рамките на която френската фирма купи американската на по-ниска цена – 15,8 млрд. долара, т.е. с намаление от 425 млн. долара.
Tiffany обяви, че продажбите ѝ в Азиатско-Тихоокеанския регион са нараснали с 30%, а тези в Северна и Южна Америка са се свили с 16% (значително по-малко спрямо 46-процентния срив от предходното тримесечие).
Tiffany прогнозира нисък до среден едноцифрен спад на приходите за празничното тримесечие, докато анализаторите смятат, че той ще е около 3%. Освен това тя очаква висок едноцифрен процент увеличение на печалбата за текущото тримесечие.
Здравната криза принуди базираната в Ню Йорк компания да инвестира в онлайн бизнеса си и да въведе услуга за прибиране на поръчки от определени магазини. Това помогна онлайн продажбите ѝ да скочат с 92% през тримесечието.
Като се изключат някои елементи, Tiffany е спечелила по 1,11 долара на акция, което е значително над средната прогноза за 66 цента на акция.
Нетните приходи от продажби на компанията са спаднали с около 1% до 1,01 млрд. долара през третото тримесечие, което завърши на 31 октомври, но са над средната прогноза за 980,71 млн. долара, сочат данни на Refinitiv.


Звезди от световната джаз сцена пристигат във Варна за „Джаз Фиеста“
Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Недостигът на чипове ще ограничи производството на смартфони през 2026 г.
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
КС ще се произнесе за достъпа на антимонополната комисия до трафични данни
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед