От древни времена красотата е на почит, тя е норма, която никога не излиза от мода независимо от обществото и времето. През различните години средствата за разкрасяване са претърпели голяма метаморфоза, достигайки качеството и разнообразието, на което сме свидетели днес. От икономическа гледна точка козметичните брандове са едни от най-устойчивите дори в ситуацията, в която се намираме в момента. Всеки иска да изглежда и да се чувства добре дори у дома, нали? Ето и кои са 5-те козметични компании с най-висока стойност на марката в света за настоящата година (според проучване на Brand Finance, Top 50 Cosmetics Brands):
5. Clinique
Clinique (6,22 млрд. долара за 2020г.) е производител на бяла козметика, тоалетни принадлежности и аромати, срещани сред по-високия клас продукти. Това е третата марка, която се присъединява към Estée Lauder, превръщайки се в дъщерно дружество. Консултатите на бранда надминават 22 000 в целия свят през 2019 година.
4. Estée Lauder
Estée Lauder (6,29 млрд. долара за 2020 г.) е основана през 1946 г. Портфолиото ѝ преминава през бяла козметика, като маски за лице, които можете да разгледате тук: https://makeup.bg/categorys/24088/, парфюмерия и декоративни козметични продукти. Брандът разширява бизнеса си във все повече страни и е подкрепян от редица световноизвестни личности. Estée Lauder е компания майка на някои брандове като MAC и Smashbox.
3. Nivea
Nivea (7,39 млрд. долара за 2020 г.) е основана в Германия, през далечната 1882 г. Днес тя е сред най-популярните козметични компании на пазара и нейните продукти се срещат в почти всяка търговска мрежа в цял свят.
2. Gillette
Началото на Gillette company (8,48 млрд. долара за 2020 г.) е поставено в Бостън, Масачузетс, в късните години на 19-ти век, но през 2005 г. се обединява и става собственост на Procter & Gamble (P&G). През тази година стойността на марката я изпраща на второ място в световната класация.
1. L’oreal
Създадена в Париж, компанията L’oreal (11,75 млрд. долара за 2020 г.) е позната на всеки потребител независимо от класа козметика, от който се интересува. Тя е една от най-достъпните марки на пазара, а разнообразието от продукти преминава през бяла, декоративна козметика, грижа за коса, слънцезащита и парфюмерия. Брандът разполага с лаборатории, посветени на изследванията в областта на дерматологията, токсикологията, биофармацевтиката и нанотехнологиите. Стойността на марката за 2020 г. я поставя на първо място сред най-скъпите козметични марки в световен мащаб.