Макар че пандемията натежа на приходите на Levi Strauss & Co, Covid-19 все пак успя да подкрепи развиваща се част от дългогодишната компания за деним, пише CNBC.
Въпреки двуцифрения спад на приходите за третото тримесечие, Levi успя не просто да генерира печалба, но да направи и бизнеса си с онлайн продажби рентабилен, коментира главният изпълнителен директор на компанията Чип Бърг.
"Онлайн търговията ще продължи да расте", посочва още той. "Генерирахме печалба година преди планираното въпреки всички ускорени инвестиции, които направихме".
През тримесечния период до 23 август общите приходи на Levi's се свиха с близо 27 на сто, но част от загубеното беше компенсирано от 52% ръст на онлайн продажбите. Електронната търговия донесе 8% от общите приходи на компанията от 1,06 млрд. долара, или двойно повече спрямо година по-рано, твърди Бърг.
Седем от всеки десет пазаруващи в уебсайта на Levi's са купували за първи път, допълва той.
Сумата от 1,06 млрд. долара успя да надмине прогнозата за 822,2 млн. долара, която дадоха анализатори от Wall Street. Освен това се очакваше компанията да генерира загуба от 22 цента на акция, но Levi's спечели по 8 цента на акция. Печалбата показва преобръщане спрямо ранните месеци на пандемията, когато компанията отчете загуба.
Levi's инвестира много, както в онлайн търговията, така и във физическите си магазини, докато търговците на дребно се опитват да изградят услуги за директна комуникация с потребителите.
Отвъд влиянието на пандемията върху продажбите модните тенденции, повлияни от новото нормално, също са се отразили добре на Levi's.
Макар че офисният дрескод не е толкова популярен напоследък, реалността, в която всички работят от вкъщи, има конкретно влияние върху модната индустрия. Бизнес дрехите не са толкова необходими, когато се работи от дистанция в Zoom, а това доведе до спад в сегмента с костюми. Това лято станахме свидетели на фалитите на търговци на костюми като Men's Warehouse и Jos. A Bank.
Като цяло продажбите на дрехи са спаднали, но потребителите не харчат само за домашно и спортно облекло. Денимът също спечели от новите тенденции за по-небрежен стил, твърди Бърг.
Една от категориите, отбелязали растеж, е тази за дамски къси панталони. "Бизнесът с дамски къси панталони нарасна с двуцифрен процент", коментира Бърг.