Въпреки икономическия шок от коронавируса анализатори твърдят, че търсенето на луксозни стоки в Китай не намалява, а привлича големи марки от Хонконг в континенталната част на страната, пише CNBC.
Консултантската компания Bain оценява, че китайските потребители са отговорни за 35% от общо 281 млрд. евро (317 млрд. долара) разходи за луксозни стоки в глобален план, като повечето покупки са направени или в чужбина, или в Хонконг.
Сега, след като коронавирусът кара повечето китайци да се въздържат от пътувания, някои анализатори очакват те да започнат да правят повече луксозни покупки у дома.
„Всички луксозни марки се насочват в тази посока“, коментира Федерика Левато, базиран в Милано партньор в Bain. „Това е ускорено от Covid-19, но вече се случваше“.
За пет години китайският дял в глобалните разходи за луксозни стоки ще нарасне до близо 50%, разделен между вътрешните покупки и тези в чуждестранните пазари, твърди Bain.
Заради комбинацията от миналогодишните протести в Хонконг, прераснали в насилие, и тазгодишните ограничения за пътуване през граница, много луксозни марки затварят магазините си в града и търсят възможност за експанзия в континенталната част на Китай чрез физически локации и онлайн търговия.
„Подобно на Ню Йорк Хонконг е един от най-развитите градове от гледна точка на броя на магазините, а като се има предвид, че потребителските потоци ще се преместят от Хонконг, вероятно брандовете също... ще преразгледат мрежата си“, коментира още Левато, допълвайки, че марките може да намалят броя на магазините си.
Нови мерки от централното китайско правителство също имат за цел да подкрепят повече пазаруване на луксозни стоки в континентален Китай.
От 1 юли властите увеличиха повече от три пъти безмитната квота за пазаруване на 100 хил. юана (14 285 долара) от 30 хил. юана. Освен това премахнаха ограничението от 8000 юана за артикул за стоки, закуени в безмитния търговски център на Хайнан.
Анализаторът от UBS Securities China Чън Син очаква тази година разходите на тропическия остров да се увеличат повече от два пъти спрямо миналата година до 28 млрд. юана. В интервю за CNBC, дадено в края на юни, той посочва, че по-голямата част от скока в разходите вероятно ще се наблюдава през второто полугодие, и ще нарасне до 38 млрд. юана през следващата година.
Въпреки че китайската икономика е засегната, Чън твърди, че потребителите от страната все още са склонни да купуват луксозни продукти.
Същевременно търсенето кара много луксозни марки да направят експанзия в китайския бързо развиващ се сектор на онлайн пазаруването.