IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Inditex ще инвестира по 900 млн. евро годишно в експанзията си до 2022 г.

Целта на компанията е да засили онлайн търговията и да разшири търговските си обекти

11:16 | 10.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Inditex разкри, че планира да инвестира по 900 млн. евро годишно до 2022 г., за да засили онлайн търговията си и да разшири физическите си магазини, въпреки че пандемията на Covid-19 хвърля сянка върху прогнозата на търговеца на дрехи на дребно, пише Bloomberg.

Компанията, която е собственик на марката Zara, иска да генерира повече от една четвърт от приходите си от онлайн  продажби до 2022 г., след като растежът на онлайн приходите помогна за облекчаване на 44-процентния спад на приходите от продажби през първото тримесечие. Inditex отложи раздаването на специалния бонус дивидент, след като отчете първата си тримесечна загуба откакто стана публична компания преди две десетилетия.

След като блокадите доведоха до затварянето на близо 90% от търговските обекти на Inditex през април, компанията вече търси възможности да изпревари конкурентите си и да увеличи пазарния си дял в света отвъд блокадите. В рамките на три години Inditex планира 1 млрд. евро за онлайн инвестиции и 1,7 млрд. евро за експанзия на магазините.

Книжата на компанията записаха 2,2% понижение на цената си към 9:02 ч. местно време в Мадрид. През посления месец стойността им скочи с 9 на сто.

Inditex разкри плана си преди всякакви признаци за възстановяване на физическите магазини. Общите приходи през май са се сринали с 51%, а в първите дни на юни – с 34%, като се изключат валутните колебания.

Онлайн продажбите се оказаха спасител за търговците на дребно. През април електронната търговия почти се е удвоила.

Повечето блокади на ключови пазари за модния гигант, като Испания и Италия, се случиха през април. Над две трети от магазините вече са отворени след разхлабването на мерките. На пазарите, които са напълно отворени, приходите от продажби са спаднали с 16% през първите няколко дни на юни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още