Tiffany & Co. заяви, че бизнесът ѝ с бижута в Китай се възстановява след коронавирусната пандемия, а сливането с френския гигант в областта на луксозните стоки LVMH преодолява регулаторните препятствия, пише CNBC.
Американският производител на бижута обяви, че приходите му от продажби в търговски обекти, отворени от поне година, са спаднали с 44% през първото фискално тримесечие, след като пандемията доведе до затварянето на търговските центрове и магазините по целия свят. И все пак главният изпълнителен директор Алесандро Больоло посочи, че Китай „подсказва, че е в процес на стабилно възстановяване“.
Tiffany записа нетна загуба от 64,6 млн. долара, или 53 цента на акция, от печалба в размер на 125 млн. долара, или 1,03 долара на акция, година по-рано. Приходите са се свили с 45% до 555,5 млн. долара.
Анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакваха Tiffany да спечели по 3 цента на акция при 701 млн. долара приходи, но коронавирусната пандемия направи сравненията с прогнозите доста по-трудни.
LVMH притежава висок клас компании – от марката шампанско Dom Perignon до производителя на чанти Louis Vuitton. Групата за луксозни стоки обяви още през ноември, че ще придобие Tiffany за 16,2 млрд. долара.
Но коронавирусната пандемия постави сделката под съмнение. След като магазините затвориха врати и много от продажбите бяха замразени, главният изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно е поискал по-ниска цена за придобиването на американската компания, твърдят източници, запознати с въпроса.
Книжата на Tiffany се търгуваха под цената, на която са се споразумели двете компании – 135 долара за акция. В понеделник те завършиха борсовия ден на ниво от 122,18 долара.
Компанията за бижута може да се сблъска с предизвикателства в задаващите се месеци. Докато рискът от Covid-19 продължава, а обществото е в очакване на ваксина, хората правят по-малко партита и пропускат събития, за които обичайно си купуват обеци или нови лъскави огърлици. Много двойки пък отложиха за по-късен етап сватбените си празненства.
Нийл Сандърс, управляващ директор на консултантската компания GlobalData, коментира, че спадът в социализирането засяга Tiffany. По думите му компанията ще загуби и от по-малкия брой туристи в големите американски градове като Ню Йорк.
Според него възстановяването на продажбите на бижута в Китай не подсказва как ще реагират потребителите в други страни.