Adidas отчете 93% срив на печалбата за първото тримесечие и 19% понижение на приходите от продажби, с което не успя да изпълни очакванията на анализаторите. Освен това германският производител на спортни стоки предупреди, че очаква още по-голям срив в приходите за второто тримесечие заради блокадите, които принудиха него и други търговци на дребно да затворят магазините си, предава Ройтерс.
Оперативната печалба за първото тримесечие е спаднала до 65 млн. евро, значително под очакваните от анализаторите 263 млн. евро.
Adidas твърди, че е понесла удар за около 250 млн. евро заради непродадени количества стока в Китай, Тайван, Хонконг и Макао, заради анулиране на поръчки и други фактори.
Приходите са се свили до 4,75 млрд. евро спрямо очаквания на анализаторите за 4,85 млрд. евро по данни на Refinitiv Eikon. Компанията предупреди за потенциално понижение от 40% през второто тримесечие.
Книжата на Adidas записаха понижение от 1,2% преди началото на борсовата сесия, а от началото на пандемията са загубили над една трета от стойността си.
Германският гигант заяви, че не може да даде прогноза за годината, като се има предвид несигурността за това кога ще може да отвори отново търговските си обекти.
Adidas заяви, че над 70 на сто от магазините ѝ в света в момента не оперират, а 35-процентният ръст на електронната търговия през първото тримесечие е успяла само частично да компенсира това.
Компанията разкри, че за първите три седмици на април продажбите ѝ в Китай са продължили да се възстановяват, тъй като търговските ѝ обекти в страната са заработили отново.
Миналия месец конкурентът Nike обяви, че е успял да надмине прогнозата за третото си фискално тримесечие, което завърши на 29 февруари. Приходите му са нараснали с 5,1% през периода, тъй като силното търсене онлайн е компенсирало по-слабите продажби в Китай.
Adidas твърди, че разполага с 1,975 млрд. долара в брой към 31 март. На 14 април компанията е получила одобрение за заем от държавата, който да ѝ помогне да премине през кризата.