Френската модна компания Kering даде предпазлива оценка на възстановяването на продажбите на луксозни стоки в Китай след „силното въздействие“ върху основната ѝ марка Gucci през първото тримесечие, пише Bloomberg.
Продажбите на Kering в континенталната част на Китай се завърнаха на положителна територия през април, обяви главният финансов директор Жан-Марк Дюпле пред репортери, позовавайки се на възстановяването на туристическите разходи, както и на търсенето след вдигането на блокадата, като фактори, които са подкрепили възстановяването.
„Трябва да сме много предпазливи, защото имаме само няколко седмици да анализираме откакто магазините ни успяха отново да отворят врати“, коментира Дюпле. По думите му тенденцията за наваксване на покупките, спрени заради карантината, вероятно ще е краткосрочна.
Цената на акциите на компанията се понижи с 6,9% в сряда в Париж, а от началото на годината е спаднала с 21%.
Приходите от продажби за първото тримесечие са се свили с 16% на органична база в глобален мащаб, в сравнение с предишната прогноза за спад с 15%, посочва в изявлението си Kering.
Приходите от продажби на Gucci са се сринали с 23%. Докато магазините в по-голямата част от света остават затворени, е „изключително трудно“ да се прогнозира кога бизнесът ще се подобри, коментира Дюпле. Компанията твърди, че не очаква възстановяване на продажбите в САЩ и Европа поне до юни или юли.
Китайските клиенти генерират около една трета от покупките на луксозни стоки в последните години, а мерките за овладяване на коронавируса по света карат индустрията за луксозни стоки да разчита повече от всякога на купувачите от Китай, където ситуацията се успокоява.
LVMH, собственикът на Louis Vuitton и Dior, заяви през миналата седмица, че има рязко ускоряване на продажбите в континенталната част на Китай през април, тъй като купувачите са побързали да вземат стоките, с които са били възпрепятствани да се сдобият заради блокадата. Но в момент, в който китайската икономика се сви за първи път от поне 1992 г., през първото тримесечие на годината, се очаква много потребители да обуздаят разходите си. Това предизвика спор дали сега има реално възстановяване на покупките на луксозни стоки или просто е крактотраен ефект от кризата с коронавируса.
Kering предложи да свие дивидента си за 2019 г. с 30%, както и да намали възнагражденията на главния си изпълнителен директор и неговия заместник.