Nike няма лечение за коронавируса, но компанията има план как да се справи с глобалната пандемия, пише Bloomberg.
След като наскоро обяви по-добри от очакваното тримесечни резултати, висшият мениджмънт на производителя на спортни стоки обсъди опита си в справянето със ситуацията с вируса в Китай – пазарът, на който Nike разчита най-много за растеж, и страната, откъдето започна разпространението на Covid-19. Директорите очакват сценарият с проблемите и възстановяването в Китай да се разиграе и по света, ето защо искат да са подготвени за този момент.
„Едно от реалните предимства на Nike като глобална компания е, че можем да извлечем знание и опит от всеки един от пазарите ни“, посочва главният изпълнителен директор Джон Донахю. „Разглеждаме всичко от перспективата на четири фази“, допълва той.
Първата, която Nike нарича ограничаване, е когато някоя страна временно въведе карантина и магазините затворят, за да се спре разпространението на вируса. Тогава Nike разчита основно на електронната търговия, за да поддържа продажбите си. В Китай онлайн поръчките са скочили с 30% през последното тримесечие.
Втората фаза е възстановяване – когато физическите магазини започнат отново да отварят врати, но продажбите остават по-слаби.
Това е последвано от завръщане към нормалното състояние, когато трафикът в магазините достигне нивата отпреди вируса.
Последната фаза е завръщането към пълния растеж на Nike.
В Китай например първата фаза е продължила 5 до 6 седмици, а в някакъв момент 75% от магазините, продаващи стоки на Nike, са били затворени. Сега страната преминава през възстановяване и връщане към нормалното си положение, твърди Донахю. Той очаква продажбите на компанията в Китай да бъдат без промяна през следващото тримесечие, а в началото на следващата година да се върнат към растежа.
“Данните от Китай, Япония и Южна Корея са доста последователни“, посочва Донахю. „Сега и трите пазара преминават през това, което ние наричаме възстановяване – когато магазините отварят отново врати, тъй като потребителите се завърнаха на улиците. Докато се насочваме към нормализация, ритейл трафикът се завръща“, казва той.
Компанията е установила, че в Китай дигиталните продажби са започнали да растат, когато магазините са започнали да отварят отново. Донахю твърди, че това подкрепя вярването на компанията, че физическите магазини и електронната търговия се надграждат.
Същевременно Nike се бори с вируса на друг фронт. Компанията разглежда възможностите да произвежда защитни облекла за лекари и медицински сестри, посочва Донахю. Nike има и прототипи за защитни шлемове.