Burberry Group не потвърди финансовата си прогноза за годината, предупреждавайки, че епидемията с коронавируса е изтрила три четвърти или повече от продажбите в магазините ѝ в Китай, пише Bloomberg.
Британската модна къща заяви днес, че е затворила 24 от 64-те си магазина в континенталната част на страната. Китайските търговски обекти, предлагащи продуктите на компанията се сблъскват със значителен спад на посещенията, а много от магазините са с по-кратко работно време, тъй като властите наложиха карантина. Книжата на компанията понижиха стойността си с 4,8% по време на ранната търговия в Лондон.
През последните две седмици продажбите в магазините в континенталната част, останали отворени, са се свили с между 70 и 80%, обяви главният финансов директор Джули Браун. Заради несигурността за това колко дълго ще продължи бумът и колко ще се разпространи вирусът, компанията твърди, че не може да потвърди предишната си прогноза за фискалната година, завършваща през март.
Това е една от най-големите илюстрации на това колко голям ефект може да има вирусът върху глобалните брандове, а индустрията за луксозни стоки е особено изложена на опасност в случая. Козметичните компании L’Oreal и Estee Lauder обявиха днес, че очакват временен удар върху резултатите в Китай.
Предупреждението на Burberry вероятно е „първото от серията болезнени новини“, коментира анализаторът на Sanford C. Bernstein Лука Солка. „Предстоящите обявления вероятно ще са още по-болезнени за тези компании“.
Ударът върху продажбите се случва в особено деликатен момент за Burberry, която преминава през стилови промени благодарение на новия си дизайнер Рикардо Тиши. Burberry твърди, че отзивите за новата му линия са добри и остава планът за обновяване на магазините, както и за пускане на нови продукти въпреки вируса.