Модната марка Forever 21 отдавна е основен елемент в търговските центрове в Америка, но след този празничен сезон повечето от магазините й ще затворят врати.
Скоростното разрастване на търговците на бърза мода в международен план оказа негативно влияние върху компанията и допринесе за решението на Forever 21 да подаде документи за защита от банкрут през септември. По това време брандът имаше повече от 800 магазина по целия свят.
Акцентът върху разширяването доведе до неспособност на компанията да инвестира в своята верига за доставки. По този начин Forever 21 не успя да отговори на изискванията на пазара в момент, когато бързата мода беше във възход и купувачите изпитваха глад за нови и свежи предложения. Продажбите на американската марка се понижиха, тъй като Forever 21 срещаше силна конкуренция в лицето на съперници като H&M и Zara.
Брандът беше обременен и от своите огромни по площ магазини, някои от които са с размерите на супермаркет. Основателите на компанията поискаха бързо да отворят врати на повече локации и заради това купуваха по-големи магазини от вече фалирали търговци на дребно.
Според анализаторите Forever 21 не успя да разбере някои от пазарите извън Америка, отваряйки повече магазини на места като Китай и Лондон. Модната марка заяви, че планира да преустанови по-голямата част от бизнеса си в чужбина - в Азия и Европа. Компанията възнамерява да продължи дейността си в по-силните региони на Мексико и Латинска Америка. И няма намерение да излиза от всички големи пазари в САЩ, въпреки че ще затвори десетки магазини там.
Общият брой на магазините, които ще бъдат затворени, остава неизвестен, тъй като компанията продължава да преговаря с наемодателите.
По време на най-успешния си период Forever 21 отчете повече от 4 млрд. долара годишни продажби.
Поглеждайки към бъдещето, Forever 21 заяви, че иска да се съсредоточи върху пазара в САЩ и да гарантира за качеството на облеклото, което предлага, като се надява по този начин да си върне клиентите обратно.