Продажбите на Salvatore Ferragamo в Хонконг са отбелязали спад с 45% през третото тримесечие, тъй като продължаващите месеци наред протести влияят негативно на разходите на туристите и местните жители.
Спадът при италианския производител на луксозни стоки надвишава този, който отчитат някои от конкурентните компании, съобщават от Bloomberg. LVMH, собственикът на Louis Vuitton и Givenchy, по-рано заяви, че продажбите му на територията на Хонконг са се понижили с 25% през тримесечието, докато Kering - компанията, собственик на Gucci - отчете спад с 35%.
Ferragamo компенсира намаляващите продажби в Хонконг със силен растеж в континенталната част, като продажбите в Китай са нараснали с 15%, изключвайки валутните промени, през първите девет месеца на годината, съобщиха от компанията във вторник.
Акциите на компанията са поскъпват с 3,7% при търговията в Милано в сряда, минути преди 15:30 ч. Ръководството очаква леко ускорение на растежа през четвъртото тримесечие, според Флавио Череда, анализатор от Jefferies.
Намаляването на данъка върху добавената стойност насърчава китайските купувачи да правят повече луксозни покупки в близост до дома, вместо да харчат по време на шопинг пътувания до Хонконг или други туристически дестинации.
Продължителната нестабилност в Хонконг поражда безпокойство за бъдещето на територията като търговска дестинация. Според Cereda дните на града като луксозен център са преброени и марките вероятно ще преосмислят присъствието си там. Prada вече планира изселването си, като планира да затвори най-голямата си локация в Хонконг, след като договорът за наем изтече догодина.
Други компании все още твърдят, че очакват продажбите на територията да се възстановят. "За момента те изпитват известни затруднения, но ние сме напълно уверени, че в един момент ще се възстановят", каза финансовият директор на LVMH Жан-Жак Гуони по време на разговор с анализатори миналия месец, цитиран от Bloomberg.