Американската модна къща Tapestry надмина очакванията на анализаторите за тримесечната си печалба, благодарение на засиленото търсене на чанти и облекло с марката Coach в Китай и Европа, което помогна на компанията да преодолее застоя на продажбите в Северна Америка, предава Ройтерс
Базираната в Ню Йорк модна къща харчи повече в стремежа си да направи експанзия в световен мащаб, особено в Китай, където марката Coach провежда модни ревюта, партнира си с известни личности и използва местни социални мрежи, за да достигне до по-платежоспособните потребители.
Модните марки от висок клас все повече се фокусират върху Китай. Компании от Ню Йорк, Париж и Милано насочват най-цените си стоки към втората по големина икономика в света, тъй като потребителите там все по-често предпочитат да харчат с широка ръка у дома, вместо в чужбина.
Глобалните продажби на магазините на Coach нараснаха с 1% през първото фискално тримесечие, докато продажбите на марката Kate Spade, която също е собственост на Tapestry, отбелязаха спад с 16%. Компанията заяви, че нетната печалба се е свила до 20 млн. долара, или 7 цента на акция, през първото тримесечие, приключило на 28 септември, спрямо 122,3 млн. долара, или 42 цента на акция, година по-рано.
Компанията, която замени главния изпълнителен директор Виктор Луис с председателя Джид Зейтлин през септември, натрупа около 76 млн. долара такси, свързани с промяна в начина на осчетоводяване на наемите
Като се изключат някои елементи, Tapestry отчита печалба от 40 цента на акция, което надминава очакванията на анализаторите за 37 цента на акция. Нетните приходи от продажби са се понижили до 1,36 млрд. долара и не оправдаха очакванията от 1,37 млрд. долара, сочат данните на IBES от Refinitiv.