IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Баскетболът и продажбите на дребно помагат на Puma да поддържа своя растеж

Puma се надява на по-силно присъствие на пазара на дребно, за да се свърже с по-младите потребители

14:25 | 30.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

За германската спортна марка Puma категорията стоки, свързани с баскетбола, се оказва ключова част от нейната глобална стратегия заедно с усилията на марката да увеличи броя на продажбите си на дребно.

Силният баскетболен бизнес може да привлече вниманието на купувачите и да постави ореол около продуктите на марката. Миналата година Puma си партнира с хип-хоп магната Джей Зи, когато се завърна на американския пазар за баскетбол, въпреки че той вече е доминиран от гиганти като Nike и Adidas.

„Партньорството с Джей Зи означаваше много за нас, защото вярваме, че баскетболът е спортът, който най-голяма степен обединява културата хип-хопа, изкуството и модата“, каза Адам Петрик, маркетинг директор на Puma, в интервю пред CNBC. „Ние наистина се опитваме да разказваме страхотни истории, да влезем в пространството на потребителя, да сме релевантни, да сме конкурентни и да опитваме да направим нещо интересно.“

Puma се надява на по-силно присъствие на пазара на дребно, за да се свърже с по-младите потребители. Тази година марката отвори своя флагмански магазин на Пето авеню в Ню Йорк, който е на пешеходно разстояние от подобни магазини на конкурентите Nike и Adidas. Петрик споменава, че компанията също така се стреми да спечели място за своите продукти на рафтове на американските търговци на дребно.

Puma отчете 17% увеличение на продажбите през фискалното трето тримесечие в сравнение с периода от предходната година, което го прави най-бързо растящият световен спортен бранд. Облекло, включващо ежедневни, удобни дрехи, проектирани да бъдат подходящи както за упражнения, така и за ежедневно носене, е най-бързо развиващият се сегмент на компанията с 18,7% ръст на продажбите.

Според Петрик Китай е приоритет номер едно на Puma. Азия е най-бързо растящият регион на компанията с 28,5% ръст на продажбите през третото тримесечие. „Ние работим, за да разберем начина на мислене на потребителите, да разберем какво е интересно на тези потребители и да им разкажем подходящи истории около нашите продукти, които те биха искали да закупят от нашата марка“, каза Петрик.

Puma балансира увеличаването на връзката си с китайските потребители, като същевременно намалява доставките от Китай за американския пазар от приблизително 50% през 2014 г. до приблизително 20% тази година.

Компанията ще се сблъска с ефектите от 15% мита за стоки, които произвежда в Китай и продава в САЩ, за първи път през четвъртото тримесечие. Изпълнителният директор Бьорн Гюлдън нарече третото тримесечие „най-доброто тримесечие, което Puma е постигнал някога“ и повиши прогнозата на компанията, но заяви, че митата все пак ще навредят на маржовете.

Гюлдън каза, че компанията не е повишила цените, за да компенсира въздействието на митата, и няма да е начело в ценовата категория. В момента пазарът на спортни дрехи в САЩ е доминиран от Nike и Adidas, като тяхната гама от обувки и облекло е одобрена от спортисти като Леброн Джеймс, Патрик Махомес, Стеф Къри и Серина Уилямс.

Puma също си партнира със звезди и влиятелни лица, включително Джей Зи, Селена Гомес, Мийк Мил и Риана, както и звезди в социалните медии, известни на азиатските пазари.

Компанията също така е подписала сделка с марката Cloud 9, за да предостави униформи за геймъри и облекло за фенове. Според Morgan Stanley се очаква 194 млн. души да гледат състезателни спортове, използващи видео игри, през 2019 г., а 79% от тях са на възраст под 35 години. Петрик казва, че стратегията за съвместeн маркетинг е част от стремежа на компанията да достигне потребителите от Поколението Y.

Puma представи и първия си фитнес часовник през септември. Устройството е насочено към феновете на спорта и е дебютът на компанията на претъпкания пазар на носими технологии, като доставките ще започнат следващия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още