IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бързата мода - срам за бранда

Екологични съображения, електронната търговия и смяната на поколенията поставят редица предизвикателства пред модната индустрия

16:00 | 12.10.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Те са много по-склонни да избягват реклами, държат на сътрудничеството и общуването с брандовете – например в социалните мрежи, трудно задържат вниманието си, по-малко толерантни са към съдържание. Това изисква сизифовски усилия и повече креативност от страна на компаниите, които се опитват да достигнат до поколението Z.

Представителите на това поколение повече от всички държат на удобството и са значително по-информирани, не се влияят от промоции и намаления и харчат парите си по-обмислено. Това означава и че те са готови да платят повече, но да получат най-доброто, отколкото да се подвеждат по горещи тенденции.

Компаниите, които продължават да подхождат към младите потребители така, както са се обръщали към техните баби и дядовци от поколението на бейби-бумърите, могат да се считат за обречени.

Електронната търговия и иновациите в онлайн шопинга

Бързият ръст на онлайн търговията и навлизането на все повече технологии и иновации е другото основно предизвикателство пред брандовете. Ръстът на онлайн търговията е в пъти по-бърз от традиционната, физическа търговия, като оборотът и се очаква да надвиши 4 – 4,5 трлн. долара през следващата година, според различни консултантски компании. Над две трети от този обем са мобилни трансакции.

Потребителите все повече търсят преживяване по време на пазаруване дори и онлайн. Това кара брандовете да създават на практика добавена реалност при пазаруване, да внедряват voice технологии и други иновации, с които да печелят внимание.

Електронната търговия отхапва все по-голям дял от физическата. Във Великобритания, например, в последните 100 години броят на магазините непрекъснато намалява. От над 950 хил. обекта през 1920 г. те са се стопили до под 300 хил. към 1997 г., показват данни на ITProPortal.

Резкият ръст на онлайн продажбите се обяснява със смяната на поколенията. Милениалите, например, са най-голямата група потребители в интернет, но се увеличават и представителите на останалите поколения, които купуват онлайн.

От общо 7,7 млрд. души население по света почти 2 млрд. наброяват т.нар. дигитални купувачи, посочва още ITProPortal. До 2021 г. се очаква броят им да се увеличи до почти 2,2 млрд. души. Според прогнозите до 2040 г. около 95% от покупките ще се осъществяват онлайн.

Ако в момента около 20% от продажбите на дребно на Острова се осъществяват по електронен път, то с намаляването на времето на доставка – в някои случаи тя отнема под 30 минути, онлайн купувачите ще стават все повече. Очакванията са само на Острова онлайн продажбите на дребно да достигнат 53% от общия обем на продажбите на дребно за по-малко от 10 години.

Ръстът на сектора подтиква все повече търговци да закриват още по-бързо физически магазини. Други дори не откриват такива, а се възползват от по-ниските разходи на интернет средата, за да стартират търговския си бизнес.

Онлайн към офлайн, или защо все пак интернет брандове отварят магазини

И при все, че онлайн търговията променя напълно начина, по който пазаруваме, има и онлайн магазини, които решават да инвестират в офлайн продажби и откриват реални обекти. Тази тенденция стана известна като „clicks to bricks“ (от кликове към тухли – б.авт.).

Ако някои се чудят защо един търговец би си усложнил бизнеса дотолкова, че да открие реален магазин, то търговци казват, че всъщност така инвестират във възвръщаемост. Всички проучвания показват, че клиентите, които посещават реалните търговски обекти, харчат повече, като купуват повече и/или по-скъпи продукти.

Ритейлърите, решили се на офлайн търговия, също така търсят повече лично взаимодействие с клиентите. Те са склонни да създават и различни партньорства, което ги облекчава от гледна точка на разходи за наеми на помещения и заплати на персонал.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още