Ръстът на приходите от продажби на веригата за облекло Hennes & Mauritz (H&M) се е забавил през ключовите месеци юли и август. Това поставя в затруднения шведския търговец на дребно да сложи край на тригодишния спад на печалбата си, пише Bloomberg.
Ръстът на приходите вероятно се е забавил до 6% през двата месеца от 12% през юни, твърдят анализатори от Barenberg на база на данните, които H&M обяви днес. Цената на акциите на компанията се понижи с 3,2%.
H&M се опитва да намали високите нива на инвентара си, които достигнаха стойност от 40 млрд. крони (4,2 млрд. долара) в края на юни. През последните години веригата е изправена пред проблеми, тъй като дрехите ѝ станаха по-малко привлекателни за купувачите.
Този месец конкурентът Inditex отчете ускорение на продажбите, докато Primark обяви спад на приходите от обекти, отворени от поне година. Наскоро H&M намали цените си, като предлага дънки за 5,99 долара и рокли за 17,99 долара.
Компанията заяви, че летните ѝ колекции са били приети добре и е успяла да увеличи пазарния си дял. Ръстът на приходите в местни валути е достигнал 8% през тримесечието, като показва, че част от ръста на приходите идва от валутните движения. По-слабата крона прави износа на стоки от Азия по-скъп, което може да свие рентабилността.
Сравненията на годишна база за H&M в момента са в нейна полза, тъй като по същото време през 2018 г. тя се бореше с логистични проблеми, които изостриха ситуацията с инвентара.
От началото на годината стойността на книжата на компанията се е увеличила с 47 на сто.
Пълният отчет на H&M е планиран за публикуване на 3 октомври.