Цената на акциите на Burberry се повиши, след като британската луксозна марка беше подкрепена от новия ѝ дизайнер, чиито нови модели се продават добре в Китай, пише Bloomberg.
Продажбите на компанията са нараснали с 4% за трите месеца до юни, което е двойно повече от очакваното от анализаторите.
Новите продукти на Рикардо Тиши, който преди това работеше в Givenchy, са довели до силен двуцифрен растеж, обяви Burberry.
Книжата на компанията повишиха стойността си с 6,4% в Лондон – най-големият ръст от ноември насам.
Продажбите в континентален Китай са се увеличили с около 15 на сто, въпреки че страната отчете най-слабия си икономически растеж от близо три десетилетия. Китайските политики, включително намаляването на данъците върху продажбите и вносните мита, насърчават купувачите да намалят чуждестранните пътувания за пазаруване и вместо това да харчат повече у дома.
Силният отчет на Burberry, първата европейска компания за луксозни стоки, която обявява финансовите си резултати това тримесечие, могат да насърчат перспективите пред сектора, въпреки въпросите за това доколко устойчиво е търсенето от Китай.
Интересът към новите модели на Тиши помогна за компенсиране влиянието на продължаващото затваряне на магазини. Burberry намалява броя на своите магазини за нелуксозни и намалени стоки, за да засили възприемането на бранда като висок клас.
Година след наемането на Тиши от Burberry неговите модели са били повече от половината от продуктите в магазините до края на тримесечието, обяви компанията.