Съдът на Европейския съюз (ЕС) обяви за невалидно логото на производителя на спортни стоки Adidas с мотив, че то не е придобило „отличителен характер“, съобщава Ройтерс.
Съдът подчертава, че компанията е доказала използването на търговската марка в пет страни на ЕС, но не и в целия блок. Adidas може да обжалва решението.
С решението си съдът потвърждава решение на Службата на ЕС за интелектуална собственост от 2016 г., което анулира предходно решение на Службата за приемане на търговската марка за защитена, уточнява информационната агенция.
Ройтерс припомня, че компанията регистрира търговската марка през 2014 г., като я описа като три успоредни равностойни ивици с еднаква ширина, прилагани към продуките в която и да е посока“.
Решението не засяга способността ни да използваме и защитаваме трите ивици, коментира говорител на Adidas. „Макар че сме разочаровани от решението, ние го оценяваме и приветстваме полезното ръководство, което съдът ще ни даде, за защита на нашата марка с 3 ивици, приложена към нашите продукти в каквато и да е посока, в бъдеще“, допълват от компанията.
Търговската марка е оспорена от белгийската компания Shoe Branding Europe, с която Adidas има дългогодишни спорове. През миналата година Съдът на ЕС обяви за невалидна марката и на Shoe Branding, която се състоеше от две ивици, с мотив, че е сходна с тази на Adidas.