Прогресът на модната индустрия в намаляването на отпечатъка ѝ върху природата не се случва толкова бързо, за да отговори на бързия ѝ растеж, сочи доклад на консултантската компания BCG и групи за устойчива мода, пише Bloomberg.
Модни марки подобриха своето влияние върху обществото и природата през 2018 г., но напредъкът им е бил по-бавен от този през предходната година, показва докладът. Той измерва усилията на брандовете да създадат и имплементират редица инициативи, като намаляването на вредните емисии и използването на вода, насърчаването на използването на устойчиви материали.
Euromonitor очаква световния пазар на дрехи и обувки да расте с около 5% годишно до 2030 г. Това ще означава, че годишното производство на модни стоки ще расте с над 100 млн. тона, оказвайки „безпрецедентен натиск върху природните ресурси“, сочи докладът.
„Индустрията наистина трябва да ускори темпото. Марките работят в тази посока с по-бавен темп и същевременно наблюдаваме огромно увеличение на производството“, твърди Мортен Лехман, главен директор „Устойчивост“ в Global Fashion Agenda, една от групите, които спонсорират създаването на доклада.
Модни компании от всички части на ценовия спектър – от модния гигант в бързата мода Hennes & Mauritz до луксозни играчи като Kering, който притежава Gucci, обявиха нови ангажименти към устойчивостта през следващите години. Потребители и регулатори са все по-загрижени за цената на бързо развиващата се индустрия, чиито вредни емисии се очаква да бъдат повече от тези на всички международни полети и на морското корабоплаване взети заедно.
Увеличаването на търсенето на модни продукти, водено от развиващи се страни и в частност от Китай, означава, че промените рядко са достатъчни, за да намалят влиянието на марките върху природата в абсолютни стойности.
Говорителка на H&M заяви, че докладът не отразява напълно напредъка, който обещаха. Шведският търговец на дребно намали общите си вредни емисии с 11% от 2017 г. насам и насърчи използването на рециклирани, органични и памучни дрехи до 95%.