Производителят на спортни стоки Under Armour постигна напредък в преобръщането на бизнеса си през четвъртото тримесечие, но предупреждението за приходите му за първото тримесечие притесниха инвеститорите, пише Bloomberg.
Коригираната печалба за четвъртото тримесечие е достигнала 9 цента на акция, като се изключат някои елементи. Това надмина прогнозата на анализаторите за 4 цента на акция.
Приходите оправдаха очакванията. Компанията обаче заяви, че тези за първото тримесечие „ще останат без промяна или леко ще се понижат“ заради спада в Северна Америка и скромния ръст в международен план. За сравнение анализаторите очакваха 2% ръст на общите приходи.
Складовите наличности са се свили с 12% до 1 млрд. долара миналото тримесечие – най-ниското ниво от близо две години. Това е ключова метрика за преструктурирането на Under Armour.
Компанията е премахнала зле представящите се продукти и промени начина, по който стоките стигат до пазара – опит да разбира по-добре това какво ще се продава и на каква цена.
Брутният марж, който се сви в началото на 2018 г., продължава да расте – пореден знак, че Under Armour постига целта си за свиване на разходите и продаване на повече продукти без намаления.
Въпреки това компанията заяви, че маржът ѝ през първото тримесечие ще нарасне по-малко от очакваното от анализаторите. Това е второто поредно тримесечие на положителни резултати за Under Armour и се случва в момент, в който директорите твърдят, че преструктурирането се отплаща.
Основателят и главен изпълнителен директор Кевин Планк коментира през декември, че компанията навлиза в третата година на „тригодишната трансформация на нашия бизнес“.
Книжата на Under Armour повишиха стойността си с 2,4% до 21,28 долара в 10:03 ч. местно време в Ню Йорк, след като по-рано отчетоха понижение от 5 на сто – най-големият спад от декември. От началото на годината до приключването на борсовата сесия в понеделник цената на акциите е скочила с 18%.