Швейцарските производители на часовници започват да виждат знаци за забавяне на разходите на китайските туристи, но все още залагат, че търсенето в континенталната част на Китай ще подсили растежа им тази година, коментират няколко марки от висок клас, цитирани от Ройтерс.
Инвеститорите са притеснени от забавянето на китайската икономика и от по-лошите търговски данни, което в понеделник потопи книжата на компаниите за луксозни стоки, които силно зависят от Китай.
Някои брандове като Parmigiani, собственост на Sandoz Family Foundation, който прави около 3000 бройки от продуктите си годишно при средна цена 35 хил. франка (35 714 долара), изказват увереност, че моментът все още е добър за инвестиране в Китай.
“Хората пътуват по-малко, но потребяват повече у дома, така че това е точният момент за нас да засилим местното си присъствие (в Китай)”, коментира главният изпълнителен директор Давиде Тракслър.
Производители на лускозни стоки - от чанти до часовници, до момента пренебрегваха възможността за драматичен срив в търговските отношения между САЩ и Китай, смятайки, че апетитът на младите хора от средната класа искат да носят стоки на брандове, а това ще се запази в дългосрочен план.
“Забелязахме леко забавяне, но все още говорим за растеж”, коментира Рикардо Гуадалупе, главен изпълнителен директор на Hublot, марка от портфолиото на LVMH, която предлага часовници. По думите му през 2018 г. младите китайци, които са между 20 и 40-годишна възраст, са насърчили търсенето на часовниците Hublot.
“По принцип тази динамика ще продължи, независимо, че има реална катастрофа по отношение на геополитическите отношения между Китай и САЩ”, твърди още той. Hublot не разкрива какви са приходите ѝ. Но според Гуадалупе приходите ѝ в Китай, Макао, Тайван и Хонконг (които носят около 13 на сто от общите ѝ приходи, са скочили с 60 на сто през последната година. Това се е случило отчасти благодарение на статута на Hublot като сравнително нов играч в Китай, където е инвестирал за първи път преди десет години.
Ръстът през 2019 г. ще бъде около 10-15%, макар че сравненията на годишна база стават по-тежки, твърди компанията.