Финансовите резултати на германската компания за спортни стоки Adidas са били насърчени от Световното първенство по футбол. Фирмата е продала рекорден брой тениски, въпреки че националните отбори, които спонсорира, са загубили от тези на страни, подкрепяни от конкурента ѝ Nike, пише Bloomberg.
В резултат на новината книжата на компанията повишиха стойността си с около 10% - най-големият ръст от март насам, след като компанията обяви приходи и печалба за второто тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите.
Продажбите на тениски за Световното първенство по футбол надминаха 8-те млн. бройки, които фирмата продаде на събитието преди четири години, обяви главният изпълнителен директор Каспър Рорстед в интервю за CNBC. Това се случва въпреки факта, че два отбора, носещи екипи на Nike – победителят Франция и останалите втори Хърватия – бяха на финала тази година.
Коригираните спрямо валутните колебания приходи на компанията са нараснали с 10 на сто до 5,26 млрд. евро (6,1 млрд. долара) през второто тримесечие, подпомогнати от ръст от 12% на генерираните от едноименния бранд обувки приходи. Средната прогноза на анализаторите беше за 5,17 млрд. евро. Нетната печалба е стигнала 396 млн. евро, което също е над очакванията на анализаторите за 386 млн. евро.
Компанията заяви, че се радва на двуцифрен растеж в Северна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, Латинска Америка и Русия. Освен това потвърди прогнозата си за 10% ръст на коригираните приходи от продажби през тази година.
Adidas заяви, че е имала „изключителен растеж“ на продажбите на футболен мърчъндайз в Русия, където се проведе Световното първенство, както и в Латинска Америка. Продажбите в тази категория са нараснали с двуцифрен темп и в Северна Америка, и Западна Европа.