Тригодишният спад на продажбите на луксозни часовници в САЩ приключи, пише Bloomberg.
Продажбите на швейцарски луксозни часовници в страната - вторият по големина пазар за износ на Швейцария, са скочили значително през първото полугодие на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г. според три индикатора - два за продажби на едро и един за продажби на дребно.
Данните за търговията на дребно са на компанията за пазарни проучвания NPD Group.
“Установихме, че американските продажби на часовници за над 1000 долара са нараснали с 13,5% по стойност от началото на годината”, коментира Рег Брак, анализатор “Часовници и луксозни стоки" в NPD. Швейцарските часовници доминират на пазара за часовници за над 1000 долара.
Данните на NPD са достъпни единствено за клиенти от индустрията. Те са широко използван барометър за състоянието на американския пазар на часовници. Данните за първата половина на годината до голяма степен съответстват на швейцарските продажби на едро за периода, което подсказва възстановяване в САЩ.
Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия заяви, че износът към САЩ за същия период е скочил с 9,1% до 1,08 млрд. швейцарски франка (1,08 млрд. долара).
Швейцарската Swatch Group - най-голямата компания за часовници в света, която притежава 18 бранда, заяви, че е отчела двуцифрен ръст на приходите от продажби в САЩ. Фирмата не разкрива точния процент.
Възстановяването в САЩ носи добри новини за швейцарските производители за 2018 г. В глобален мащаб швейцарският износ на тези стоки между януари и юни тази година се радва на най-големия си ръст от бума през 2012 г. - 10,5% до 10,5 млрд. швейцарски франка. От 30-те топ пазара на Швейцария 23 отчитат ръст.
Swatch Group обяви, че има “най-добрите приходи от продажби за първото полугодие в историята на групата” - 4,27 млрд. швейцарски франка, което е с 14,7% повече спрямо същия период на 2017 г. Компанията се радва на скок от 66,5% на нетната печалба до 468 млн. франка.
В изявление за обявяването на резултатите Swatch Group заяви: “Впечатляващото ускоряване на продажбите и количествата, които бяха продадени, обхващат всички марки във всички ценови сегменти, не само престижния и луксозен сегмент, но и средния и ниския”.
Знак за по-добрите времена за Швейцария е, че Swatch Group отново наема хора. Компанията е най-големият работодател в индустрията. Групата нае 800 служители през първата половина на годината “заради добрия растеж и представянето на много нови продукти”, обяви компанията. Повечето нови работни позиции са в Швейцария. С това общата работна сила на фирмата достигна 36 200 души към края на юни 2018 г. спрямо 35 000 края на юни 2017 г.
Основен двигател на тазгодишния бум са азиатските пазари, механичните часовници и относително достъпните стоманени часовници. Износът на механични модели е записал двуцифрен растеж както по обем, така и по стойност.