Британският луксозен бранд Burberry отчете 3-процентов ръст на базисните продажби през първото тримесечие. Това съответства на прогнозите преди представянето на първата колекция на марката под ръководството на новия ѝ дизайнер Рикардо Тиши, коментира Ройтерс.
Тиши - бивша звезда на Givenchy, бе назначен през март, наследявайки Кристофър Бейли, който помогна на британския емблематичен производител на тренчкотове да се превърне в глобален бранд.
Главният изпълнителен директор Марко Гобети препозиционира компанията в по-висок луксозен сегмент и има план да настигне по-бързо разрастващите се конкуренти сред луксозните стоки. Той предупреди, че растежът на приходите и оперативната печалба ще бъде слаб, докато се прилага планът.
Компанията заяви в сряда, че няма промяна в насоките ѝ при постоянни валутни курсове, добавяйки, че се възползва от облекчаването на валутните сътресения. Освен това Burberry е напът да постигне икономии на разходите от 100 млн. паунда (132,6 млн. долара).
За 13-те седмици до 30 юни Burberry заяви, че приходите от търговията на дребно възлизат на 479 млн. паунда, което до голяма степен съвпада със сумата преди година. Основен двигател е по-високият ръст на продажбите в Северна и Южна Америка и продължаващото търсене в Китай на продуктите на бранда.
Продажбите в Европа, Близкия изток, Индия и Африка обаче са се свили заради спада в търсенето от страна на туристите във Великобритания и континентална Европа.
Акциите на Burberry поскъпват със 17% от началото на годината досега.