Германската модна къща Hugo Boss отчете валутно коригиран ръст на продажбите за първото тримесечие от 5% в резултат на силно представяне в Китай и в Южна и Северна Америка. В същото време оперативната печалба също леко се е увеличила, което позволи на компанията да потвърди перспективите си за 2018 г., предава Ройтерс.
След серия от предупреждения за печалбата заради спад на продажбите в Китай и САЩ Boss възобнови усилията си да насочи бранда към по-луксозната част на пазара и да разшири дамския сектор. Освен това тя се фокусира върху луксозни мъжки облекла, но с по-модерен нюанс.
Компанията инвестира и в по-добро интегриране на електронната търговия и магазините и заяви, че онлайн продажбите ѝ са се увеличили с 43% на тримесечна база, подкрепени от подобрения по сайта.
Акциите на Boss, които поскъпнаха с 12% през миналата година, но все още се търгуват по-ниско в сравнение с конкуренти като Kering и LVMH, повишиха цената си с 1,9% в предпазарната търговия.
Boss отчете продажби за 650 млн. евро, което е малко под оценките на анализаторите за 654 млн. евро, при валутно коригиран ръст от 12% в Азиатско-тихоокеанския регион и от 7% в Северна и Южна Америка.
Възстановяване на покупките от китайските потребители през последните 18 месеца захрани увеличението на приходите на много топ луксозни марки, макар че секторът все още среща натиск, например от силното евро и от проблемите в търговските отношения между САЩ и Китай.
Печалбата преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията (EBITDA) и преди еднократните ефекти е нараснала до 99 млн. евро, което е над прогнозите на анализаторите за 97 млн. евро. Върху нея е натежало обезценяването на валутите извън еврозоната.
Брандът Boss бележи валутно коригиран ръст на продажбите от 7%, но Hugo, който е насочен към по-младите потребители, отчита спад от 6%. Според компанията това се дължи на заделеното по-голямо пространство в магазините на Boss за сметка на Hugo.