Модната верига Hennes & Mauritz (H&M) си има ново главоболие – не успява да достави стоките, поръчани онлайн, толкова бързо, колкото иска, коментира Bloomberg.
Затрудненият шведски моден търговец на дребно е залят от оплаквания на страницата си във Facebook от клиенти, които не са получили поръчките си навреме. Една от тях казва, че бебето ѝ скоро ще бъде „твърде голямо за продуктите“, които е поръчала преди 26 дни.
H&M признава, че има проблеми. Ремонтът на центъра за онлайн доставки в Борас, Швеция, води до забавяния в Швеция и Норвегия, които формират около 7% от продажбите на компанията от интернет и физическите ѝ магазини, посочва говорителят на компанията Катарина Густафсон.
„Надяваме се, че нашите клиенти ще ни разберат и ще приемат извиненията ни за всяко забавяне“, казва тя в отговор по имейл.
Забавянията може да усложнят усилията на компанията да засили продажбите си. Оперативната печалба на H&M спадна до най-ниското си ниво от над десетилетие през първото тримесечие, след като намаленията не успяха да свият натрупания инвентар.
Проблемите с доставките удрят ключовия приоритет от промяната в стратегията на компанията, при която тя се фокусира повече върху онлайн продажбите и новите формати на магазините. Ремонтът на центъра за доставки цели да ускори времето за доставка от сегашния стандарт от пет до седем дни, допълва Густафсон.
Потребителите искат от H&M да бъде по-прозрачна.
„Сайтът ви твърди, че доставката е между 5 и 7 дни... Ако информацията е грешна, моля променете го, за да знаят потребителите колко наистина е времето за доставка“, пише един от потребителите.