Износът на швейцарски часовници започна 2018 г. с най-силния си растеж от повече от пет години, подпомогнат от силното търсене на висок клас часовници в Азия и по повод Китайската нова година, пише Bloomberg.
Приходите от продажбите са нараснали с 13 на сто до 1,6 млрд. франка (1,7 млрд. долара) през януари, обяви Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Това е най-големият скок от октомври 2012 г. и деветият пореден месец, в който се записва растеж.
Данните за януари следват първия годишен ръст от миналата година от 2014 г. насам. Износът е насърчен от поръчките във връзка с Китайската Нова година, която се проведе месец по-късно спрямо честването ѝ през 2017 г.
Възобновеният интерес към луксозни часовници в Китай и Хонконг доведе до възстановяване на ектора след най-дългия период на последователни спадове, който се случи след като Китай започна своята антикорупционна кампания, след терористичните атаки в Европа и на фона на растежа на умните часовници.
Ниският клас часовници продължава спада си през януари. Аксесоарите, струващи под 200 франка, бележат понижение от 3,5% в стойността си – единствената ценова категория, която отчита спад.
И все пак Swatch Group се радва на ръст от 8-9% на износа в този ценови сегмент през януари както по стойност, така и по бройки, коментира говорителят на компанията.
Продажбите в Китай и Хонконг са скочили съответно с 44% и 21%. Износът в Япония е нараснал с 13 на сто. Продажбите в САЩ са се свили с 1,9% и това е шестият им пореден месец на спад.