Базираната в Ню Йорк компания за луксозни стоки Coach придобива по-младия си конкурент Kate Spade за 2,4 млрд. долара, пише BBC.
Coach предлага по 18,50 долара на акция на Kate Spade в опит да създаде модна къща с цяло портфолио от марки.
Същевременно и двете фирми се борят със свиващите се продажби в американските универсални магазини, където техните продукти се продават традиционно.
След новината акциите на Coach повишиха стойността си с 4,6%, а тези на Kate Spade - с 8,2%.
Coach е основана през 1941 г., а Kate Spade - през 1993 г. от бившата журналистка Кейт Броснахън Спейд. Kate Spade се разрасна бързо и продуктите ѝ започнаха да се продават от търговци като Saks Fifht Avenue и Neiman Marcus.
Coach и Kate Spade продават обувки и дрехи, като са известни и с чантите, които предлагат. Чантите на Kate Spade се харесват на младите заради шарените и забавни дизайни, включително такива с формата на котки и коли.
Виктор Луис, главният изпълнителен директор на Coach, заяви, че придобиването ще позволи на неговата компания да се насочи към “нов потребителски сегмент”.
Цените на чантите на Kate Spade започват от 150 долара и достигат до 450 долара. Тези на Coach се предлагат в диапазона 285 - 2 500 долара.
Луис, който стана главен изпълнителен директор през 2014 г., работи по разширяването на продуктовите линии на Coach, а преди две години помогна на фирмата да придобие производителя на обувки Stuart Wietzman.
Анализаторите описват Kate Spade като добра възможност за Coach.