Компаниите се отказват от марките на Иванка и Доналд Тръмп. Въпросът е защо – дали заради бизнес, или заради политика?
Nordstrom, TJ Maxx, Marshalls, Nieman Marcus, Kmart, Sears, Belk и Burlington обявиха плановете си да премахнат или да намалят броя на стоките с марки, свързани със семейство Тръмп, пише CNBC.
Магазините твърдят, че решенията им са базирани на представянето, но нито един не сподели конкретни данни за тях.
Компанията на Иванка Тръмп твърди, че бележи растеж и има „значителен ръст на приходите на годишна база през 2016 г.“. Но тъй като компанията е частна, брандът на Иванка не е длъжен да разкрива финансовите си отчети.
Същевременно няколко експерти по търговия на дребно твърдят, че вярват в решенията на магазините, защото вероятно са мотивирани от бизнес фактори.
Един от ветераните анализатори на индустрията посочва решението на Иванка Тръмп да се оттегли от компанията като доказателство, че марката може би не е чак толкова силна. Друг анализатор, Ричард Джафе, от компанията за проучвания Stifel, твърди, че компании като Nordstrom решават на база на финансите.
"Не става дума за жена на име Иванка или за нейния баща – става дума за стотици хиляди потребители, които влизат в магазина и казват: „Не, това не е за мен“, коментира Джафе. По думите му вероятно има много поддръжници на Тръмп, които пазаруват от Nordstrom, но ако продажбите намаляват, това означава, че те също не купуват продуктите.
Различната демография на марките Ivanka и Donald Trump може би правят линията по-податлива на политическите ветрове, твърди Джейми Търнър, главен изпълнителен директор на 60SecondsMarketer.com.
Брандът Ivanka, който е насочен към младите хора, може би е „по-чувствителен към това, което те смятат за политически некоректно“, допълва той. Това може да ги накара да „реагират на това, което прави администрацията на Тръмп, посредством покупките им“.
Веригата Nordstrom, която заяви, че ще спре да продава линията на Иванка Тръмп, по-рано този месец съобщи, че „през последната година, и в частност втората половина на 2016 г., продажбите на бранда са се свили значително до ниво, в което не оставят добро бизнес усещане у нас, за да продължим с линията засега“.
Продажбите на марката се свиха и в края на 2015 г. според Slice Intelligence, компания за анализи в сферата на търговията на дребно. Насърчаването на продажбите дойде месеци след като Доналд Тръмп обяви, че ще се кандидатира за президент.
Но до януари 2017 г. онлайн продажбите на марката Ivanka намаляват с 26% в сравнение с предходната година според Slice.