Износът на швейцарски часовници затъва в най-дългия си спад откакто се води статистика за него от 1988 г., след като по-слабите продажби в Хонконг доведоха до понижение през септември, пише Bloomberg.
Износът е намалял с 5,7% до 1,7 млрд. франка (1,7 млрд. долара), обяви Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Спадът навлезе в своя 15-и месец, което го прави по-дълъг и от този след финансовата криза през 2008 г.
Индустрията с швейцарски часовници се сблъсква с един от най-тежките си моменти от кризата през 70-те и 80-те години, когато часовниците с батерии заплашиха да оставят на заден план механичните.
Сега спадът на посещенията на азиатски туристи в Европа добави допълнителни предизвикателства към ефектите на силния франк и четиригодишната антикорупционна кампания на китайското правителство.
За втори месец тази година износът на швейцарски часовници в САЩ надвиши този към Хонконг, който беше най-големият пазар на часовници от близо десетилетие.