Компанията за бижута Cartier отваря отново емблематичния си магазин на Пето Авеню в Ню Йорк след ремонт, продължил две години и половина. Възстановената забележителност е колкото магазин, толкова и музей, който отбелязва историята на луксозните бижута и отдава почит на своите знаменити клиенти, коментира Bloomberg.
“Това имение е проектирано, за да привлича хора и да им позволи да станат част от семейството“, каза Мерседес Абрамо, главният изпълнителен директор и председател на Cartier за Северна Америка, в интервю за Bloomberg Television. Надеждата ѝ е, че клиентите ще се почувстват повече като у дома си, когато са в Cartier, въпреки внушителната му локация.
Имението Cartier преди е бил частен дом на финансиста Мортън Плант, който продава къщата на Пиер Картие за 100 долара и двойна огърлица от естествени перли Cartier, искана от съпругата му. При влизането си клиентите са приветствани именно от картина на съпругата на Плант с огърлицата.
Салонът Maisie Plant Salon не е единственият поклон пред миналото на бранда. Cartier използва дългия си списък от клиенти, за да продава своите бижута на всичките четири етажа. В салона, носещ името на Анди Уорхол, се намира мъжката колекция заедно с автопортрет на художника с часовник Cartier Tank. Брандът посвещава салон и на Елизабет Тейлър, където не е изненадващо, че се намират най-луксозните бижута.
Най-забележителна обаче е овална стая на втория етаж, посветена на Грейс Кели, която получава годежен пръстен Catier от принц Рение от Монако през 1955 г. Именно историята на американската актриса помага на Cartier да продава луксозните си годежни пръстени. За да отпразнува повторното отваряне, през септември на показ ще бъдат изложени бижутата на принцесата, включително годежният ѝ пръстен.
Отварянето идва на фона на срив в луксозната индустрия. Скъпите марки се борят с все по-слабото търсене в Китай и по-малкия брой туристи. Собственикът на Cartier – Compagnie Financière Richemont, каза, че оперативната печалба за първата половина на годината вероятно ще се понижи с около 45% и предупреди, че може да се наложи допълнителни икономии. Американското подразделение обаче вижда потенциал за развитие заради реновирания магазин.
„Прекрасното нещо на Ню Йорк е, че привлича всички, както американци, местни клиенти, така и международни туристи и международни бизнес пътуващи. За нас Ню Йорк е много силно място, независимо какво се случва в останалата част на света“, допълни Абрамо.
Как изглежда реновираният магазин - вижте в нашата галерия