Хонконг загуби титлата на най-големия пазар на луксозни часовници в света, след като беше изпреварен от САЩ. Той е най-новата жертва на почти едногодишния спад на световния износ на швейцарски часовници, тъй като потребителите са отблъснати от скъпите предложения, пише Wall Street Journal.
В Хонконг износът на швейцарски часовници се е свил с близо 33% през юли, в сравнение с 14% спад в световен мащаб спрямо година по-рано. В САЩ спадът е 14,7%, а общият износ на швейцарски часовници в страната е достигнал 178,5 млн. швейцарски франка (185 млн. долара).
Този към Хонконг е паднал под 175 млн. швейцарски франка през юли, под близо 260-те млн. швейцарски франка година по-рано, сочи статистика на Федерацията на индустрията за швейцарски часовници.
"Заможните китайци вече не искат луксозни часовници“, коментира Шон Рейн, основател на China Market Research Group, която консултира висок клас марки. „Новият лукс е да ходиш на сафари в Ботсвана и скачане с парашут в Нова Зеландия. Вече не е да носиш часовник за 5 хил. или 15 хил. долара“.
Хонконг отдавна е топ пазар за луксозни часовници, но продажбите бяха засегнати сериозно от силния хонконгски долар и от антикорупционната кампания на правителството.
За да стимулират продажбите и да успокоят търговците, производителите на луксозни часовници, включително Cartier и Tag Heuer, изтеглят слабо продаваните си скъпи часовници, за да направят място за по-евтини стоки, които се продават по-бързо.
Луксозни марки под шапката на гиганти като Cie. Financiere Richemont, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton и Swatch Group същевременно пускат по-достъпни версии на своите часовници, докато инкрустираните с диаманти модели отстъпват място на такива от неръждаема стомана например.