IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Hermes се радва на скок на търсенето на кожени продукти

Всички останали основни продуктови линии на френската компания бележат спад на продажбите през тримесечието

20:42 | 28.04.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Hermes International отчете по-високи от очакваното продажби на кожени продукти за първото тримесечието, след като френската луксозна марка увеличи производството на чанти и влиянието на терористичните нападения в Париж през ноември започна да отслабва, пише Bloomberg.

Приходите на компанията за периода са достигнали 1,19 млрд. евро (1,35 млрд. долара), обяви тя в четвъртък. Сумата успя да оправдае очакванията на анализаторите. Продажбите са скочили с 6,2%, като се изключат валутните колебания, което е малко над средната прогноза за 5,8%. Акциите на Hermes поскъпнаха с 2,7% на борсата в Париж.

“Най-голямата и най-печелившата компания за луксозни продукти спаси всичко”, написа Роджерио Фумори, анализатор на RBC Capital Markets. “Франция е изненадващо устойчива, което вероятно се дължи на лоялността на местните клиенти”.

Магазините на Hermes в Париж все още се борят със спада, предизвикан от миналогодишните терористични атаки, както и от скорошните взривове в Брюксел, обяви главният изпълнителен директор Аксел Дюма по време на срещата си с репортери. Въпреки че посещенията в Лондон и Милано се връщат към нормалните си нива, Париж все още се възстановява - нещо, с което Hermes се опитва да обясни спада от 9,2% на продажбите на копринени шалове и вратовръзки.

Приходите от кожени изделия са скочили с 15%, надминавайки консенсусната прогноза за 12%. Hermes увеличи производството на кожени продукти във Франция миналата година, увеличавайки доставките си. През този месец тя отвори 15-ия си цех за производство на стоки от кожа и продължава инвестициите си в друг, посочват от компанията.

Продажбите на всички други основни продуктови линии са се свили.

Hermes е имала по-малко клиенти от Близкия изток през тримесечието, което се дължи на спад в туризма и свиването на цената на петрола, обясня Дюма. Продажбите и в Макао бележат спад, макар че тези в Хонконг се стабилизират. Като цяло обаче остават слаби, обясни изпълнителният директор. В САЩ продажбите на Hermes на дребно са се свили с 4,4%.

“Има голяма нестабилност”, коментира Дюма. “Ние трябва да се адаптираме към обстоятелствата”.

Миналия месец Hermes предупреди, че 2016 г. ще бъде трудна. Ако това не се промени, а търсенето остане слабо в някои части на Азия и САЩ, приходите могат да понесат сериозен удар, потвърди компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още